24 augustus 2017

Maansverduistering prachtige afsluiting van sterrenkijkdagen

De totaal verduisterde maan De totale maansverduistering gisteravond laat vormde een prachtige afsluiting van de Nationale Sterrenkijkdagen. Die werden op vrijdag 2 en zaterdag 3 maart bij sterrenkundevereniging Christiaan Huygens in Papendrecht gehouden1. Het zag er ’s morgens niet naar uit dat we de verduistering zouden kunnen zien, maar in de loop van de avond klaarde het op en op een gegeven moment was het zelfs totaal onbewolkt!
Kees houdt een praatje over maansverduisteringenDe sterrenkijkdagen waren sowieso weer geslaagd. Vrijdagavond kwam het nieuwsgierige publiek naar de Vogel- en natuurwacht Ablasserwaard, thuishonk van Christiaan Huygens. Het weer werkte niet echt mee die avond, maar het binnenprogramma was een goed alternatief voor de ge

1. bij andere verenigingen en sterrenwachten zijn de Nationale Sterrenkijkdagen ook op zondag 4 maart. Wij moeten ons dan i.v.m. de zondagsrust koest houden 🙁 []

1. Hoi Arie,

Vrijdag was het ook boffen met het weer, hoor. Tot 20.45 uur was het superhelder. Het publiek met veel kinderen was vroeg aanwezig en heeft van alles kunnen zien. Er stonden 6 telescopen opgesteld. Toen het bewolkt werd was het mooi tijd voor een presentatie

Grzz, Paul

2. OK, da’s mooi. Eh…. je kan het verhaal plus foto’s ook op de Huygens-blog zetten hoor.

Grz,