13 december 2017

Chandra ziet merkwaardig supernova-restant

De vreemde supernova-restant G292.0+1.8Zie hier een foto van G292.0+1.8, een supernova-restant op 20.000 lichtjaar afstand van de Aarde. Een mooi voorbeeld van een explosie van een ster, vermoedelijk duizenden jaren geleden, zoals gefotografeerd door NASA’s r

1. jaja,dat zal dan wel weer een miscom zijn tussen de theorie van alles en de wijsneuzen..twas was al zo dat niets zich in het midden manivesteren kan als het doel gebruikt wordt als bouwsteen?

2. Eh…ik snap ’t niet. Is dat een gezegde of zo van het midden?

3. Jacqueline zegt:

Hoi Adrianus,
    FF over die zogenaamde equatoriale gordel,

Ik dacht, misschien “lijkt” het een lijn omdat in het blogje staat dat ie het materiaal van daaruit wegduwde.. maar dan zou die lijn niet WIT zijn…(toch?)Ik bedoel als daar geen materie is, op dat punt, dan zou het een zwarte lijn zijn.
    Dus mijn vraag: waar bestaat die witte lijn dan precies uit?

En hebben alle supernovae zo’n lijn????
    Groetjes van Jacqueline

4. Het persbericht van Chandra zegt: “This structure is thought to be created when the star – before it died – expelled material from around its equator via winds”.
    Het is dus materie die vergelijkbaar is met de zonnewind, maar dan een graadje heviger. En dat materiaal zal wit oplichten door de straling die het uitzendt. Zoiets denk ik.

5. Jacqueline zegt:

ok! Ik geloof je meteen! 🙂