22 augustus 2017

Heeft Pamela donkere materie gezien?

Grafiek van PamelaHeeft Pamela donkere materie gezien? Dat was de vraag die vele wetenschappers bezig hield op

1. Donkere materie is een fenomeen dat zich onttrekt aan theoretische fysica omdat het standaard model waarschijnlijk niet voldoende accuraat is m.b.t. waargenomen verschijnselen.
    N.b. geen enkele natuurkundige theorie zal ooit met volledige accuratesse de natuur kunnen beschrijven, simpelweg omdat we zelf deel uitmaken van het proces.
    De onderliggende natuur van de ondervonden “werkelijkheid” laat zich alleen maar gissen, helaas. Al lijkt zich deze te laten beschrijven door menselijke logica.

2. Sorry, per ongeluk als anoniem gepost.
    Excuses.
    Groeten Hannes.

3. Donkere materie is een fenomeen dat zich onttrekt aan theoretische fysica omdat het standaard model waarschijnlijk niet voldoende accuraat is m.b.t. waargenomen verschijnselen.
    De onderliggende natuur van de ondervonden "werkelijkheid" laat zich alleen maar gissen, helaas. Al lijkt zich deze te laten beschrijven door menselijke logica.