20 augustus 2017

Aha, daar komt al dat stof vandaan!

De Rode Rechthoeknevel

Stof, we hebben er allemaal

Reacties

1. Circinus X-1 zou ook een binary zijn.
    Ook daar is er een conusvormige bipolaire stroming naar buiten, maar die kun je tenminste aan de hand van accretieschijven verklaren.

Dat is alleen geen verklaring voor BI-polaire stromen. Dat veronderstelt een magnetisch veld en een geladen stroom deeltjes. Zwaartekracht kan immers in het standaard model hier geen verklaring voor zijn.

Wat is dan de verklaring hiervoor? …?
    Wel heel erg "convenient thinking", zwaartekracht zorgt immers niet voor jets volgens de standaard theorie. In dit geval dus toch wel?
    Ik dacht dat ik de enige was die gelooft in hyperbolen als verklaring voor de zwaartekracht [edit] geen reclame voor je theorie Hannes, foei.

Ik vergis me zelf ook wel eens, als ik kritisch ben 😉

Zie maar: http://www.nwtonline.nl/00/NT/nl/52_95/forum/3964

Groeten Hannes.

2. Voor de geïnteresseerden:

Mijn theorie is een uitbouw van het equivalentieprincipe van Einstein. Er is namelijk geen verschil tussen een waarnemer die een constante versnelling ondergaat en een waarnemer die onder invloed van de zwaartekracht eenzelfde kracht ondervindt.

Voor mensen die in een driedimensionale wereld leven is het onbegrijpelijk dat de zwaartekracht als puntbron (zwaartekrachtcentrum) een versnelling produceert, we bewegen immers niet naar de aardkern.

Toch schrijft het equivalentieprincipe voor dat er geen verschil is met een evenredige versnelling veroorzaakt door een raketmotor. In een hyperbool (een in zichzelf gekromde ruimte) kun je deze kracht wel visualiseren en laat zich de equivalentie veel makkelijker verduidelijken.

In mijn theorie wordt een oorzakelijk verband gelegd tussen het atoom en de zwaartekracht als hyperbolisch verschijnsel. Op die manier is het uit te leggen hoe het mogelijk is dat er vanuit een puntbron(=zwaartekrachtcentrum)een versnelling wordt ondervonden. Deze kracht wordt in een hyperbool door een evenredige tegenkracht vertegenwoordigd – de lambda van Einstein, oftewel de kosmologische constante. Die uit zich dan door het omgekeerde van een samenkomende versnelling richting puntbron, de uitdijing van het heelal.

In mijn theorie heffen deze krachten elkaar volledig op, ze zijn zelfs equivalent.