19 oktober 2017

Bestaan alle deeltjes uit mini-zwarte gaten?

Mini zwarte gaten

Goh, dat is nogal een boude stelling: alle elementaire deeltjes bestaan uit mini-zwarte gaten. En toch is d

1. Hannes zegt:

Komt me bekend voor, een atoom is ruimte-tijd.

Zie

"…Materie beschouw ik als gekromde ruimte-tijd, met een eendere vorm als een magnetisch veld – alleen de polen zijn scherper begrensd.

In een atoom staan aan de polen de ruimtelijke veldlijnen praktisch verticaal – alleen niet helemaal verticaal – het blijven wel veldlijnen die naar de andere pool krommen.

Maar de omtrek hiervan is oneindig groot t.o.v. de bron – het atoom.

De kromming is zo gering dat de tijd-ruimtelijke werking ervan nauwelijks effect heeft.

Maar vele atomen samen vormen een overlappend veld waarvan we wel de werking merken – de zwaartekracht.

Een atoom is niet anders dan een stukje ruimte met een eigen ruimte-tijd verhouding en met een hogere energiedichtheid dan het standaard universum.

Doordat ze energie "lekt" aan de polen kromt ze ook onze eigen ruimte-tijd een piepklein beetje mee.

Een Zwart Gat is niets anders dan een vergroot atoom – maar ook hier is de ruimtelijke kromming niet volmaakt – aan de polen lekt energie."

Dit is een stukje tekst uit een discussie uit 2006.

Hopelijk heeft Cheng meer succes.

2. Hannes zegt:

Komt me bekend voor, een atoom is ruimte-tijd.

Zie

Maar de omtrek hiervan is oneindig groot t.o.v. de bron – het atoom.

Dit is een stukje tekst uit een discussie uit 2006.

Hopelijk heeft Cheng meer succes.

3. Of misschien zijn al die super-string gerelateerde dimensies wel een hersenschim waar fysici vergeefs achteraan jagen.

Een ander idee is:

4. Of misschien zijn al die super-string gerelateerde dimensies wel een hersenschim waar fysici vergeefs achteraan jagen.
    Een ander idee is:

<a href="http://books.google.com/books?id=cOnjDfQQX0UC&dq=zero+to+infinity+rowlands&printsec=frontcover&source=bn&hl=nl&ei=m6ASSo-_D4PW-Ab1rOSxDw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=4#PPP1,M1&quot; target="_blank" rel="nofollow"&gt <a href="http://;http://books.google.com/books?id=cOnjDfQQX0UC&amp…” target=”_blank”>;http://books.google.com/books?id=cOnjDfQQX0UC&amp

5. Leonie uit Luik zegt:

Interessant ook bijdragen van Nassim Haramein (googlevideo)die het heeft over een universum vol met miljoenen en miljoenen zwarte gaten tot in oneindig heelal (planeten-galaxies en nog groter)en tot oneindig microkosmos (u en ik- atomair niveauen nog kleiener)die via ruimte-tijdvaccuum in verbinding met elkaar staan.