22 augustus 2017

Kosmische recordhouders

Het heelal zit vol met duizelingwekkende extremen! Wat zijn de heetste, koudste, grootste en snelste objecten in het heelal? Lees verder en kom te weten wat de absolute recordhouders in onze kosmos zijn!

Heetste object

De absolute recordhouders in het heelal op het gebied van extreme hitte zijn zonder twijfel de gammaflitsen: flitsen van hoogenergetische straling die ontstaan bij de geboorte van zwarte gaten en de botsing tussen neutronensterren. De flitsen produceren straalstromen van supersnelle deeltjes, die verhit worden tot ongeveer een biljoen graden Celsius!

1. Olaf, mag ik jou bij deze van harte feliciteren met je allereerste Astroblog! En nog een hardstikke leuk onderwerp ook, al die recordhouders in het heelal. Wanneer zal het eerste kosmische Guinness book of records verschijnen? 😀

2. Hoi Olaf,

OK….wellicht een tikkie "aan de late kant" door, laten we het maar "allerdaagse lastige aardse zaken" noemen…..maarre ook namens die andere "collega mede astrobloggger" van harte welkom geheten op de website waar het….eh…. "allemaal gebeurd"…eh…of zoiets dan!!

Enne…..Jouw "maiden article" is inderdaad een binnenkomer van het formaat "de eerste klap is een euro-daalder" waard….bis..bis..encore en meer van dat soort toejuichingen!!

Astronomische groetjezzz,