15 december 2017

Sterrenkundeproefjes in Kleine Wetenschap van NRC Handelsblad

Dr. zeepaard maakt regenboge

Met ingang van vandaag zal Dr. Zeepaard elke eerste zaterdag van de maand een sterrenkundig proefje uit de doeken doen in de Kleine Wetenschap, de junior wetenschapsbijlage van NRC Handelsblad. De proefjes worden bedacht door medewerkers van EU Universe Awareness (EU-UNAWE) in samenwerking met de Nederlandse Onderzoekschool voor Astronomie (NOVA). Beide organisaties hebben onder andere tot doel (jonge) kinderen te interesseren voor wetenschap in het algemeen en sterrenkunde in het bijzonder en hopen via deze bijdrage kinderen, hun ouders en leerkrachten te inspireren en nieuwsgierig te maken. Het eerste proefje heet: Dr. Zeepaard maakt regenbogen. Universe Awareness (UNAWE) is een internationaal programma dat kinderen in contact brengt met de inspirerende aspecten van de sterrenkunde. UNAWE wil kinderen van 4 tot 10 jaar bewust maken van de grootsheid en schoonheid van het heelal en probeert het blikveld van kinderen te verruimen, hen te stimuleren en hun belangstelling te wekken voor wetenschap en techniek. UNAWE wordt geco

1. Hephaistos zegt:

Haha Dr Zeepaard? Serieus?