21 oktober 2017

Posities planeten tonen weinig donkere materie in het zonnestelsel aan

donkere_materieVolgens de laatste inzichten zijn de sterrenkundigen van mening dat 4,9 procent van het gehele heelal uit normale materie bestaat, donkere materie is goed voor 26,8 procent en de rest (68,3%) wordt gevormd door donkere energie. Alleen naar materie kijkend zou 80% van onze Melkweg uit donkere materie bestaan, de overige 20% uit gewone materie. Op basis hiervan zou je denken dat ons eigen zonnestelsel ook doordrenkt moet zijn met donkere materie en dat heeft al eens geleid tot een schatting van het aantal botsingen van deeltjes donkere materie met een menselijk lichaam tussen de 10 per jaar en

Ik ween bijna bij het zien van die schone alinea’s 😀

Maar inderdaad vreemd dat het zonnestelsel geen donkere materie lijkt te bevatten. Dat lijkt me moeilijk te verenigen met de huidige modellen. Zou donkere materie dan werkelijk helemaal niet bestaan?

2. Ik kan niet beloven dat ik er altijd erg in zal hebben hoor. 🙂 Ja, wat die hoeveelheid donkere materie betreft, da’s best vreemd. De theoretici moeten maar met een verklaring komen voor deze ‘dark matter missing in action’, zoals het in de bron wordt genoemd.

3. Hoera !
    Weer een puntje voor Erik Verlinde en zijn alternatieve zwaartekracht.
    (als ik het goed begrepen heb natuurlijk, het blijft moeilijke materie 😉 )

4. P Hein zegt:

Hoera !
    Weer een puntje voor Erik Verlinde en zijn alternatieve zwaartekracht.
    (als ik het goed begrepen heb natuurlijk, het blijft moeilijke materie )

Ik weet niet wie erik verlinde is en wat zijn alternatieve zwaartekracht inhoud, zou u mij daar meer over kunnen vertellen, ik persoonlijk geloof ook nie zo in die donkere energie en materie. Ik persoonlijk denk zelfs dat de uitdijing van het heelal meer te maken heeft met zwarte gaten, als het heelal al uitdijt….

U kunt het bericht achterlaten op mijn email adres p_hein12@hotmail.com

• Kijk even op de wikipedia bij Erik Verlinde. Hij is een professor in de snaartheorie. Volgens hem is de zwaartekracht geen elementaire kracht maar het emergente effect van informatie uitwisseling op sub-sub-sub microscopische schaal (een soort string-soep (lijkt op een soort niet materiele aether) tussen massa’s.

Met deze snaartheorie kan hij de eerste twee zwaartekrachtswetten van Newton afleiden !!

Overigens lijkt het me geen goed idee uw emailadres te vermelden: zoekmachines vinden die en dan kan je spam krijgen. (lijkt me)

• P Hein zegt:

Bedankt,

En mijn email adres is natuurlijk een alias ik ben gekke henkie niet:)

En ik ben bekend met de snaar theorie (althans een beetje) het idee van snaren is goed maar ik ben geen voorstander van het idee van meerde dimensies (dat is mensenlijke wensdenken net als tijdreizen) wel van meerdere heelallen.

5. Anoniem zegt:

weet je wat het leuke van snaren is ?? :
    die kun je weer in nog kleinere snaartjes knippen//breken.
    zelfs al zijn ze opgerold, het is maar een tip hoor (*_*)