21 oktober 2017

Wat zijn wormgaten precies?

Einstein Rosen Bridge wormhole

Een wormgat is een hypothetische doorgang of passage door de ruimtetijd, waardoor een soort van “afsnijweg” of “tunnel” ontstaat. Hierdoor kan de reistijd van verre ruimtereizen drastisch verkort worden. Wormgaten worden voorspeld door de theorie van algemene relativiteit. Wees wel voorzichtig: reizen door een wormgat komt niet zonder gevaren. Zo zou het wormgat kunnen instorten – bovendien stikt in het een wormgat van de krachtige straling en exotische deeltjes waar je niet mee in contact wilt komen.

in 1935 hebben de natuurkundigen Albert Einstein en Nathan Rosen gebruik gemaakt van de relativiteitstheorie om het bestaan van bruggen door de ruimtetijd voor te stellen. Deze passages worden Einstein-Rosen-bruggen genoemd, en zijn in staat om twee punten in de ruimtetijd met elkaar te verbinden. Het concept werd al snel opgepikt door de science fiction, die het fenomeen z’n populaire naam heeft gegeven: wormgaten.

Wormgaten bevatten twee monden, die door een keel met elkaar verbonden worden. Deze monden zijn vermoedelijk bolvormig of sfero

1. de zoveelste keer dat mijn plezier wordt vergald door onstuitbare alles verziekende f** reclame.
    als je geld nodig nodig hebt , hou dan een collecte.

2. wikkiewokkie zegt:

Geen reclame hier hoor Joppie..

Misschien eens een malware/virus scanner over je PC halen. (Of bedoelde je tijdens het filmpje?)
    Ik heb het voornamelijk met YouTube dat er reclames doorheen komen.
    Hoop dat je het snel opgelost hebt en kunt genieten van alles wat ze hier posten!

@Astroblogs
    Ik lees met groot plezier iedere dag jullie site Arie en Olaf (en de anderen), bedankt voor alles!

Ik vroeg mij daarnet af of jullie gewoon geintresseerden/hobby wetenschappers zijn of dat jullie professioneel ook met deze materie werken?

3. Wat die reclame betreft: die van de Astroblogs is al jaren dezelfde en mijn indruk is dat die niet overheersend is. Of is het wat Wikkiewokkie zegt dat er door het filmpje heen reclame zit? Dan moet je bij de YouTube directie Space.com klagen, dat heeft niets met de Astroblogs te maken. Wikkiewokkie, bedankt voor het compliment! Nee, professionals zal je hier niet aantreffen, alles is voor 100% amateur en het draait op 200% enthousiasme. 😀

4. het gaat idd om you-tube, deze bleef ( bij mij) maar aan de gang, heb het filmpje niet en nog steeds niet gezien.
    ze worden steeds hardnekkiger, met allerlei toeters en bellen en schuifjes zus en zo, ik wil me er niet in verdiepen.
    heb verder geen klachten hoor, was anders allang afgehaakt. (*_*).

5. Heijn van Tilburgh zegt:

heb ik gedaan, nu heb ik virussen 🙁