19 augustus 2017

NASA heeft z´n weg naar bemande reizen naar Mars bekendgemaakt

marsextensibility-ready-4sls

De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA heeft deze week bekendgemaakt hoe de weg naar bemande ruimevaartmissies naar Mars er uit zal zien. Hierboven de infografiek die de weg illustreert, hieronder een overzicht van de verschillende stappen op weg naar bemande missies naar Mars.

• de eerste stap zijn bemande missies naar Low-earth-orbits (LEO’s). Dat doet de NASA al, want ze gaan al naar het internationale ruimtevaartstation ISS – met hulp van de Russen weliswaar.
  • Vanaf 2018 wil men gaan starten met de lancering van het

Ten eerste begrijp ik niet goed waar die ingevangen planetoïde nou goed voor is. Die helpt ons toch niet om sneller of makkelijker op Mars te komen?

En ten tweede kunnen die Amerikanen, als ze dan eindelijk een keer op Mars komen mooi op de koffie bij de Mars-bewoners van het Mars One-project. Want als het goed is, zitten die daar dan allang!

😉

• gert1904gert1904 zegt:

Het eerste bronartikel is daar duidelijk over:

“Our next step is deep space, where NASA will send a robotic mission to capture and redirect an asteroid to orbit the moon. Astronauts aboard the Orion spacecraft will explore the asteroid in the 2020s, returning to Earth with samples. This experience in human spaceflight beyond low-Earth orbit will help NASA test new systems and capabilities, such as Solar Electric Propulsion, which we’ll need to send cargo as part of human missions to Mars.”.

De andere Gert.

2. Ik denk dat de planetoïde-missie bedoeld is om het SLS-raketsysteem en de Orioncapsule goed uit te testen. Dit is geen LEO-baan, dus dat vereist andere vaardigheden. Tsja, het zou wat zijn dat die vier astronauten van Mars One er al zitten en dat vlakbij dan die Amerikanen landen. En stel je voor dat die vier het dan zat zijn en ook weer terug willen. Eh…. Enceladus, ik heb de blog even geupdate met een plaatje erbij van de Z2, het futuristisch uitziende ruimtepak dat de astronauten van de NASA zullen gaan dragen.