17 oktober 2017

Kan het Kuipergordel object 2002 UX25 antizwaartekracht aantonen?

2002-UX25-Hubble

2002 UX25 en links ervan zijn kleine maan (foto Hubble)

Het is een ijskoud object van naar schatting 650 km in doorsnede, dat zich in de buitenste regionen van ons zonnestelsel bevindt, de zogenaamde Kuipergordel, en dat in zo’n 280 jaar samen met een klein maantje (190-260 km in doorsnede)

De theorie van Hajdukovic klinkt in ieder geval elegant. Als het klopt, dan worden we in één klap verlost van de 21e eeuwse variant van ether. Zou toch echt wel een kleine revolutie zijn!

2. rudiev zegt:

Ik wou gaan vragen waarom we het niet aan de aarde, die ook een precessie heeft, met haar maan zouden kunnen meten, maar in de bron staat dat het ver van een massief object moet zijn.

3. Rob+Heusdens zegt:

Ja, hier zat ik al op te wachten, een hypothese over negatieve massa deeltjes als zijnde donkere materie. Die deeltjes stoten elkaar af (ondanks dat de zwaartekracht positief is, maar de versnelling gaat bij negatieve massa tegengesteld aan de richting van de kracht).
    Het kost helemaal geen energie om twee massa’s, de een positief de ander negatief met gelijke absolute magnitude te maken. Het heelal zou er vol van moeten zijn.

4. rudiev zegt:

Bij alle alternatieve verklaringen voor donkere materie vraag ik me altijd al wat dan de waargenomen gravititionele lenzen zijn? Of wat dan de waargenomen filamenten van donkere materie zouden moeten zijn?

Soms zit ik wel eens te denken dat relativiteit de rotatie van een sterrenstelsel kan verklaren. Zwaartekracht remt namelijk tijd af. In het centrum van een sterrenstelsel is meer massa en dus zwaartekracht en zou de tijd langzamer verlopen dan als je meer naar buiten gaat in een sterrenstelsel waar dan steeds minder massa en dus zwaartekracht is waardoor de tijd steeds sneller verloopt en daarmee ook de rotatie.
    Maar dan weer vraag ik me af wat gravititionele lenzen zijn en wat dan de waargenomen filamenten van donkere materie zouden moeten zijn.

Ook in deze theorie vraag ik me af hoe de gravititionele lenzen verklaart worden en wat dan de waargenomen filamenten van donkere materie zouden moeten zijn.