22 oktober 2017

Gedoe in de donkere sector: wordt donkere materie opgegeten door donkere energie?

Galaxy Cluster Abell 1689

Over donkere materie en -energie zouden we dagelijks enkele blogs kunnen schrijven en vandaag is zo’n dag dat we dat ook echt doen, na ons eerdere bericht vanochtend over de SIMP’s, een kandidaat voor donkere materie. Dit keer gaat het over het resultaat dat onderzoekers van de universiteiten van

1. Vleddert zegt:

In een astroblog op 4 januari 2013 ” Bose-Einstein atomen gekoeld tot onder het absolute nulpunt”
    stond een bericht over materie kouder dan het absolute nulpunt. Deze materie werkte afstotend. Is het niet mogelijk dat donkere marie die te koud wordt donkere energie wordt? Met de uitdijing en dus het kost worden van het heelal, komt er daardoor steeds met donkere energie, wat de versnelde uitdijing zou verklaren en ook zou verlaten waardoor er ooit meer donkere materie was.

2. Zoals ik het begrijp leeft ons planeet samen met sterreen andere planeten in het heelal. Maar misschien is er nog wel een andere heelal in de ruimte .

• Gralgrathor zegt:

• Stoerecurry zegt:

Ik zou zeggen, laten we eerst ons heelal in kaart brengen en dan pas gaan kijken of er nog een heelal bevind. Zolang we nog niet intergalactisch kunnen reizen lijkt me dit ook geen haalbare kaart. (ik zet mn geld nog steeds op de Alcubierre’s “Warp Drive”)