18 december 2017

“Parallelle universa bestaan echt en zijn binnenkort toetsbaar”

parallel earth large

Is het mogelijk dat op dit exacte moment een kopie van jou dit artikel aan het lezen is in een parallel universum? Dat lijkt nogal science fiction, maar sommige wetenschappers houden daar serieus rekening mee. Groot voorstander van dit idee is de bekende natuurkundige Brian Greene, die meerdere boeken over dit onderwerp heeft geschreven. Zo’n parallel universum zou heel dichtbij kunnen zijn – misschien slechts een millimeter van ons vandaan, maar toch kunnen we het niet zien of voelen.

Het krachtigste apparaat om de geheimen van het universum

1. “Toch zijn er aanwijzingen dat de zwaartekracht zich niets aantrekt van deze barrière. Natuurkundigen stellen dat de reden dat zwaartekracht een relatief zwakke kracht is, te maken heeft met het feit dat de zwaartekracht (als enige fundamentele natuurkracht) weglekt naar andere dimensies. Het is zelfs mogelijk dat twee van elkaar gescheiden universums toch invloed op elkaar kunnen uitoefenen, omdat ze elkaars zwaartekracht kunnen voelen!”

Hmmm…….doet me toch denken aan DM (en om ook even te helpen om de spanning erin te houden);

DM=PU

Dark Matter = Parallel Universe

2. Citaat “De enige toegestane richtingen zijn “omhoog/omlaag”, “links/rechts” en “naar voren/naar achteren” – maar om een parallel universum te bereiken (of alleen maar te zien) heb je een nieuwe manier van ‘opzij gaan’ nodig”

Ahhh…het nieuwe ‘opzij’ zijn al onze dimensies tegelijkertijd?! 😀 Dat betekent dat het parallel universum ‘hier en nu’ is!? OMG…dáárom sta ik soms in tweestrijd! Mijn kopie is dus die stoorzender.
    Smiley

Nou, ik ben benieuwd hoor 😉

• Enceladus Enceladus zegt:

Ach Moonique, in dat parallele universum neem jij gewoon die andere beslissing. Misschien is het maar goed ook dat je dat andere universum niet kunt zien! 😉

Gert of Gert2 (dat weet je immers nooit helemaal zeker)

3. ‘Misschien is het maar goed ook dat je dat andere universum niet kunt zien! ‘

Wie weet hoe gezellig Gert (2) en Monique(2) het daar hebben hè (hahaha)

Ehh… ik gok dat jij Gertmans uit dit universum bent 😉

Monique 1 van hiero

4. Wij leven in “Ruimtetijd” met zijn 4 dimensies, en geen 3 zoals het artikel zegt.

• Olaf van Kooten Olaf van Kooten zegt:

Ik had het over drie ruimtelijke dimensies, aangezien de extra dimensie tussen ons en een parallel universum ook een ruimtelijke dimensie zal zijn en geen tijdsdimensie.

5. alphabeta zegt:

Ja , dat is de wereld van de geesten. En als we vermageren verliezen we zwaartektracht en zo kunnen we die geesten af en toe zien , dus vooral op het einde van ons leven. Pas dan kunnen we ook binnenstappen en de levenden voer geven om verder te fantaseren.

6. black hole klappen in een ander universum