16 augustus 2017

Dark Energy Survey komt met gedetailleerde kaart van donkere materie

Dark-Matter-Map-IV-md
Aan z’n naam te zien zou je ’t niet verwachten, maar de

Reacties

1. Rinus Baggermans zegt:

Sterrenstelsels geheel bestaande uit donkere materie! Dat is iets wat ik bedacht nadat ik de eerste keer op deze blog iets schreef in 2010 (zichtbare materie is de brandstof voor zwarte gaten). Donkere materie sterrenstelsels waren namelijk een logisch gevolg van mijn opeet theorie. Dat werd een paar jaar later bewezen.
    Uit mijn gedachtegang volgde ook dat de materie gerangschikt is rondom “de grote lege bellen”, dat betekent dat zowel zichtbare maar ook donkere materie dusdanig op elkaar inwerken dat donkere energie vanuit de zichtbare sterrenstelsel ingespoten wordt in “die grote lege bellen” om zodoende het heelal “op te pompen”.
    Zichtbare en onzichtbare materie aan de randen van die bellen lijken gericht: magnetisme en zwaartekracht zorgen er voor dat sterrenstelsel in elkaars verlengde liggen. Jets van donkere energie worden dan in beide richtingen (180 graden ten opzichte van elkaar) in die lege bellen geblazen!
    Mijn gedachten gaan naar verschillende soorten zwarte gaten. Wil men van een witte dwerg een gewone ster maken zal men heel er veel energie en materie er in moeten stoppen. Van neutronenster naar witte dwerg nog veel meer! Vanuit het zwarte gat naar…..ja je voelt het al. Nog veel meer! Telkens bij al die overgangen is heel veel energie het heelal ingepompt, geleidelijk door afstralen van licht en andere energiesoorten en/of door een explosie. Hetzelfde gebeurt bij een zwart gat. Wij zien de zwarte gaten alleen maar in massa verschillen. Maar ik vermoed dat er een aantal verschillende typen zwarte gaten zijn: eentje die donkere materie maakt en vervolgens een verder vervallen zwart gat dat dan weer donkere energie produceert. Of andersom. En telkens is er dan een dusdanig verval aan energie, net zoals van gewone ster naar witte dwerg of neutronenster of zwart gat dat dit niet reversibel is. BEHALVE TIJDENS DE BIG BANG VANUIT DE SINGULARITEIT!
    Trouwens ik ben ook wetenschappelijk aangelegd: het gestelde moet altijd bewezen worden. Theorieën, gedachtegangen kunnen altijd maar moeten desondanks nog altijd bewijsbaar zijn en bewezen worden!