19 oktober 2017

Is Kepler-452b een levensvatbare wereld? Vermoedelijk niet!

Kepler-452b and earth

Het zal je niet zijn ontgaan: NASA heeft vorige week de ontdekking bekend gemaakt van een aarde-achtige planeet in de leefbare zone van z’n moederster: Kepler-452b. Maar is die planeet wel leefbaar? Zoals mijn collega Arie al heeft gezegd, bestaat de kans dat Kepler-452b eigenlijk een kleine gasplaneet is, een soort mini-Neptunus. In dat geval zal de kans op buitenaards leven nihil zijn. Maar zelfs als de planeet w

1. Waarom moet er altijd zo veel theorieën zijn als er zo een Planeet als Kapler425b in het oneindige heelal word ontdekt. Wacht eerst eens af wat de toekomst nog kan brengen. Het is misschien een mooie gegeven als je in een discussie van raden naar iets je voldoening vind. Maar dat brengt geen duidelijkheid van dat gene waar het over gaat. Deze Planeten leggen zo ontzettend ver van onze aarde zo wij er niet veel aan hebben. Ik denk dat er meerdere leefbare Planeten zijn die veel dichter bij de aarde staan. Waar wij nog geen weet van hebben. Ik wil mij niet uitlaten over dat gene wat ik heb gezien En daar bij waren er meerderen. Het overkomt je op zo een moment dat je bewonderend toekijkt. Zo er geen bewijs van het zien is maar wel wetende dat het echt is gebeurd . Daarom zeg ik ook er is veel meer dat nog niet bekend is. Of misschien ook wel.

Die theorieën zijn gebaseerd op onderzoek. Wetenschap dus.
      Dat is wat anders dan zeggen “ik wil mij niet uitlaten over datgene wat ik heb gezien”….

• Er zullen ook wel planeten zijn waar mensen beter kunnen gedijen, meer en betere zuurstof enz….

• ObelixObelix zegt:

Onze atmosfeer bevat ca. 21% Zuurstof; de partiaaldruk van Zuurstof (O2) is dus zo’n 0,21 Atmosfeer / 0,21 Bar.

Als op een planeet ‘ergens ver weg’ de partiaaldruk van zuurstof 1 Atmosfeer is, is dat wel meer dan hier, maar niet beter. Bij die omstandigheden brand zelfs ijzer(poeder).
          Wat denk je dat er daar met je (organische) lichaam gebeurd?
          [ ik kan je wel vertellen, dat ik daar niet vrijwillig heen ga. 😀 ]

Groet, Paul 😉

• Dieren en planten houden het zuurstofgehalte in evenwicht. Dino’s hadden aanvankelijk meer zuurstof en konden daarom zo groot worden, deze theorie nu word nu afgeschreven zo blijkt. Zo’n 220 miljoen jaar geleden lagen de waarden tussen de 10 en 15% lees ik. Dino’s skelet vind men meestal op 4 en 10 meter diepte. Heb persoonlijk in de kolenmijn gewerkt op 600, 735 en 850 meter diepte, naast de gebruikelijke kolen en duivels harde meteorieten vond ik een lieve vrouw beestje versteend uiteraard.
            Heb mij dikwijls afgevraagd wat het zuurstofgehalte was in die tijd en wat er is gebeurd boven 600, en tussen 735 en 850 het steentijdperk aldus. Veel leven zal er toen niet geweest zijn vermoed ik.

• jessica zegt:

Begrijp wat je u wil verduidelijken, leven op die planeet kan al verdwenen en gefossiliseerd zijn.

3. Zoals we nu hier op onze planeet leven zijn we echt verkeerd bezig ,we vernietegen ons eigen ,even buiten dat , wie denkt er nu echt dat de mensheid ooit de kennis kan of kunnen bezitten dat we echt de planeten , met bemande projectielen gaan bezoeken , we praten over afstanden die we zelf niet eens kunnen verwezelijken

groet theo

4. Ik ben zeker overtuigd dat er meerdere tien tallen exoplaneten bestaan veel op de aarde lijkt en betere leven kan ontstaan als die van ons.

Er blijkt te zijn van buitenaards die uit pleiade vandaan komen dat er ook leven is en ze hebben ook mensen mee genomen kunnen ze ouder worden vergeleken waar wij planeet aarde leven. Het geheim zoals area 51 hebben de technische ontwikkelingen all ontwikkeld.

Je kan met een ruimte tunnel rijzen met hun schip van paar honderd lichtjaar in paar maanden tijd naar toe reizen.

Want het heelal is zo groot je weet nooit wat er rond vliegt in de cosmos. Want zelf als ik over na denk Hoe steeds nieuwe smartphone of toekomst auto’s ontwikkeld worden want moet ergens vandaan komen.

Zelf heb ik keer 3 UFO’s gezien in Beverwijk en spreiden elkaar weg in paar seconden tijd.

Lijkt me erg geweldig als wij mensen nieuwe planeet kan bezoeken en kunnen leven want wij kunnen heel veel leren met de buitenaardse wezens want die komen ook andere stelsel vandaan.

Anders zagen wij dat zulke objecten nooit all die jaren. Kijk maar de piramides, Er blijkt ook te zijn van paar duizend jaar geleden ook buitenaardse wezens mee hebben geholpen want de stenen zijn loodzwaar en waren ook geen machines.

Zelfs hebben ze vliegtuig gemaakt die meer 5000 jaar oud is dus moet er zeker verklaring zijn.

Mensen die telescoop hebben als hopelijk mooi weer en helder is blijven onderzoek doen want je komt dingen tegen zoals objecten dat er veel aanwezig zijn en staan te wachten op ons.

Ze willen proberen met ons contact te maken om te helpen voor betere leven en ontwikkelen. Ze kunnen niet praten maar je kan wel van hun gedachten lezen hoe gek het kan klinken.

Wens allemaal vele succes en hopelijk vinden wij meer leven als planeet aarde in de cosmos