22 oktober 2017

Sijbrand de Jong verkozen tot nieuwe president van CERN-Raad

Sijbrand de Jong

De CERN-Raad heeft professor Sijbrand de Jong vandaag verkozen tot zijn 22e president. De benoeming gaat in op 1 januari 2016. Sijbrand de Jong is hoogleraar Experimentele natuurkunde aan de Radboud Universiteit en onderzoeker bij Nikhef1. CERN (Conseil Europ

1. Het Nationaal instituut voor subatomaire fysica Nikhef is een samenwerkingsverband tussen de Stichting voor Fundamenteel Onderzoek der Materie (FOM) en vier universiteiten: de Radboud Universiteit, de Universiteit van Amsterdam, de Universiteit Utrecht en de Vrije Universiteit Amsterdam. FOM maakt deel uit van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). []

1. Geachte Heer,

Graag wil ik U vragen of er geen groot gevaar voor de mensheid de aarde en het heelal aan vast zit ik ben maar een leek maar weten ze zelf wel waar ze mee bezig zijn om met zo iets gevaarlijks te experimenteren.

Graag Uw Reactie,

Groeten Arno Groenendal.

• Beste Arno, bedankt voor je reactie. Nee, je hoeft absoluut niet bang te zijn dat die grote deeltjesversneller LHC en alle daarbij behorende instrumenten gevaar voor ons opleveren. Niet alleen omdat het theoretisch uitgesloten is dat ze iets gevaarlijks zullen doen, maar ook omdat de natuur zelf continue deeltjes produceert die op de aarde afvliegen en die véél meer energie hebben dan wat de LHC kan produceren, deeltjes van de kosmische straling die ook geen rampen of zo veroorzaken.

2. Beste Arie Nouwen,

Ik wil U vriendelijk bedanken voor Uw antwoord.
    Ik heb net de site bekeken die ik van Astroblogs binnen kreeg en ook hier weer die Doom Day 24 September a.s.
    Maar weten we dat dan ook voor 100 % zeker dat er niets aankomt en het getal 23 wordt zo vaak genoemd zelfs in clips en films.
    Ben U zelf een Astronoom ?, dat U zoveel hierover weet ?
    Ik las ook dat als het waar was dit waarschijnlijk dan ook al was uitgelekt , maar stel…..zijn onze technieken nu a zover dat wij zo’n astroïde uit zijn baan zouden kunnen schieten ? misschien fantasie maar dat zou als het echt zo was misschien een oplossing zijn.
    En dan hadden ze het op die dag ook nog over een zeer grote zonnenstorm die zelfs de kerncentrales kan laten smelten is dat ook onzin ?
    Storing zou nog kunnen maar zo drastisch.
    Kortom wat er gezegd en rond gaat is dus allemaal onzin en bang makerij ?
    Ik denk er bijna iedere dag aan en volgens de bijbel correspondeert dit ook niet zoals er geschreven staat, maar wat heeft men eraan om iedereen hiervoor bang te maken, zelfs dat we in een zwart gat kunnen verdwijnen door die deeltjes versneller die dan op 23 september zijn gang mag gaan, ik mag aannemen dat men wel met geleerde werkt en niet met kinderen die zomaar iets experimenteren.

Mag ik nog één keer op Uw antwoord rekenen

U helpt mij hier goed mee dan kan ik het los laten.

Groeten Arno Groenendal.

• Arno, ik heb onlangs een speciale pagina gewijd aan allerlei doemvoorspellingen, die zeggen dat ons doem en verderf te wachten staan door inslaande planetoïden, meteorieten, supermanen, kometen, enzovoorts. Bij alle doemvoorspellingen is de uitkomst dat het 100% gebakken lucht is en dat is niet alleen iets wat mijn bescheiden mening is, maar dat is ook iets wat telkens uitkomt. Neem de Maya-voorspelling: niets gebeurd.
      Ik zeg niet dat er helemaal niets kan gebeuren. Er hoeft maar iemand op een verkeerde knop te drukken in een kerncentrale en boem, regeringen kunnen kernbommen laten ontwikkelen en tegen elkaar gebruiken en boem. Maar dat is allemaal mensenwerk.

• Arno, een tip om mee te beginnen.
      Geloof vooral in jezelf, dan overleef je alles.

PS
      Geld trouwens voor iedereen 🙂

3. Beste Arno Groenendal,

Ik stel voor dat we er een weddenschap van maken. Ik krijg van jou op 24 september 1.000 euro als er niet gebeurd blijkt te zijn en jij krijgt van mij gelijk als we op 23 september toch mijn zijn allen naar de haaien gaan.
    Fair deal toch? Ik bedoel maar: aan geld heb jij niets als je gelijk blijkt te hebben, maar vlak voordat we allemaal een verschrikkelijk dood sterven kun jij nog even roepen: “Ik had gelijk en ik heb gewonnen van Enceladus!”
    Dat moet de pijn toch wel verzachten, is het niet?

Deal? Zo ja, dan mail ik jou op 24 september wel even mijn bankrekeningnummers door.

😉