2 december 2016

Space Scoop gelanceerd: sterrenkundenieuwswebsite voor kinderen in 22 talen

Space Scoop op een iPad. Credit: L. Flickinger/C.Provot/UNAWE/SPACE Awareness

De gloednieuwe sterrenkundenieuwswebsite Space Scoop voor kinderen is vandaag gelanceerd in 22 talen. Space Scoop levert wekelijks spannend nieuws in begrijpelijke taal over de meest recente sterrenkundige ontdekkingen, samen met een prachtige ruimtefoto. Space Scoop-ontdekkingen worden direct door gerenommeerde internationale sterrenkundige en ruimtevaartorganisaties met ons gedeeld, zodat kinderen van over de hele wereld ze zonder vertraging kunnen lezen.

Space Scoop nodigt kinderen uit om het meest recente sterrenkundenieuws te volgen. Het doel van Space Scoop is om bij kinderen de nieuwsgierigheid over het heelal te prikkelen en om de nieuwste wetenschappelijke ontdekkingen met hen te delen. Ook wil Space Scoop kinderen inspireren voor wetenschap en hen aanmoedigen om vragen te stellen.

Space Scoop screenshot.?Credit: UNAWE/SPACE Awareness