29 april 2017

Heeft het heelal een rand?

rand

De discussie die afgelopen week losbarstte naar aanleiding van mijn blog over de omvang van het totale heelal buiten het waarneembare heelal ging vooral over de vraag of het kosmologische principe – het heelal is overal homogeen en isotroop – ook geldt voor waarnemers in een sterrenstelsel bij de rand van het heelal. Moeten die niet naar

1. Het lijkt erop dat iedereen het anders waarneemt.

Je waarneming bijstellen aan nieuwe bevindingen lijkt mij het beste.
    Dus nu de big bang theorie als leidraad nemen is voor wat nu bekend is het meest handig.
    De theoriën die anders zijn dan de big bang theorie zijn ozoo not done door wetenschappers dat als je een andere theorie oppert je word gezien als kwakzalver.

Een grens, hoe is die grens? Waar ga je van uit? Een plank waar je tegen aanvliegd, of vlieg je door een mistige grijze massa?
    De massa rondom het centrum en daarbuiten heb je een natuurlijke grens wat uit zwart bestaat.

Zelf zit ik met een oneindige kubus. De lengte van het universum is eindeloos. Grenzeloos oneindig.
    Ook bestaat in mijn ogen het universum al oneindig, het is dus ook nooid begonnen en zal ook nooid ophouden.
    Wel vind ik het fenomeem van de big bang geen fabeltje, ik vermoed dat als gigantische sterrenstelsels enorm inelkaar trekken je een enorm energierijk begin punt krijgd dat uiteindelijk zal exploderen en dat is wat er nu wat word verklaard als de big bang. Het begin punt van het ontstaan van een andere samenstelling in een andere volgorde in het al oude altijd al bestaande universum. Het zwart is de kapstok, materie de jas.

Over multiversums begin ik niet want dat is koffiedik kijken, gokken, smakelijke kost. Maar wie weet, kijken wij allen altijd al naar het multiversum zonder het door te hebben dat wij het multiversum zien.

2. remco2017 zegt:

Voor de mens is het niet eens mogelijk het uiteinde te zien. En de evolutie leer is ook verzonnen en niet op waarheid berust. Een stel nep professoren die een doctrine brengen aan ongelovige mensen!

Wie is de maker van de sterren? Wie is de creator van de afstand tussen de zon en de aarde?
    Wie heeft de mens gemaakt?

Het is duidelijk genoeg dat God bestaat en dat de bijbel het woord van God is. Zelfs toen mensen nog dachten dat de aarde vlak zou zijn zoals ten tijde van Columbus wa God woord al duidelijk genoeg dat de aarde een bol was. En dat was al 3000 jaar geleden!

Neem Jezus nou maar aan en hou toch eens op over die nep evolutie theorie die nooit bewezen is en nooit bewezen zal worden! Interessant doen met onzin en nepinformatie!

“Het is duidelijk genoeg dat God bestaat”

Nou, kom maar met bewijs dan. In de wetenschap geldt dat je bij uitzonderlijke claims ook met uitzonderlijk bewijs moet komen. Ik denk wel dat je in God kunt geloven, maar bewijzen dat hij bestaat? Ben heel benieuwd.