3 december 2016

An update of the Rosetta and Philae mission to comet 67P/Churyumov-Gerasimenko

Rosetta_s_journey_around_the_comet_video_production_full

Hello all,

Arie asked me for an update, so here it is!

We have just passed a major mission milestone, over two years at the comet! A nice way to celebrate that was the rendering of the orbit around the comet since July 2014.

We have called it the

Matt Taylor Over Matt Taylor

Dr. Matt Taylor (ESA/ESTeC) studeerde natuurkunde aan de universiteit van Liverpool. Hij promoveerde bij het Imperial College in Londen en deed voornamelijk onderzoek op het gebied van in-situ metingen aan plasma’s in de ruimte. Hij werkte onder andere in Europa en de USA aan de ESA Cluster en als projectwetenschapper aan het Double Star project – een samenwerking tussen ESA en China. In 2013 werd hij benoemd als projectwetenschapper bij de Rosetta-missie. Als zodanig is hij betrokken bij de wetenschappelijke verrichtingen van zowel de Rosetta sonde als de Philae lander, die beiden onderzoek doen aan de komeet 67P/Churyumov-gerasimenko. Hij werkt voornamelijk bij ESTeC in Noordwijk.

1. Hi Matt, thanx for the update! We’re all looking forward for the ‘crash’ of Rosetta on 67P on september 30th. Do you think there is a possibility that Rosetta (or parts of it) will survive the crash?

2. Matt Taylor zegt:

Parts could survive and likely will, but the spacecraft won’t be in good shape, it was designed to “fly” not land. Once we lose contact with the HGA (high gain antenna) that is it, we won’t know anything more about Rosetta.

Until some curious scientist sometime in 2070’s decides he want to take a look and makes a flyby with his spaceship.
      Just dreaming. 😉