26 mei 2017

Op vakantie in de ruimte of liever een Launch Tour?

Lijkt het je leuk om door een raam naar de aarde te kijken?
Hoe is het om ruim 100 kilometer boven de aarde te ervaren?
Wil jij een onbeschrijfelijk gevoel krijgen om onderdeel van het grotere geheel te zijn?
Ben jij klaar voor de ultieme ervaring van je leven?
Space Adventures biedt de mogelijkheid om een reis van tien dagen in de ruimte mee te maken.

Wat kost zo’n reis?

Verschillende onderzoeken hebben het afgelopen decennium aangetoond dat er veel mensen wel willen, maar vanwege de hoge kosten (150 miljoen dollar) is zo’n ruimtereis onbereikbaar. De meest realistische optie om toch deel te nemen is het winnen van een ruimtereis als prijs.

Eerdere klanten
Veel klanten en zakelijke partners over de hele wereld hebben geprofiteerd van onze unieke ervaringen en de publiciteit als gevolg van deze campagnes. Space Adventures heeft prijzen beschikbaar gesteld voor promoties en stimulansen voor de volgende bedrijven: YouTube, Symantec, Pepsi, Hard Rock café, Oracle en Volkswagen.

Leren vliegen in de Sojoez

Ervaar de G-krachten van een ruimtereis

Simulatie van een ruimtewandeling

Training als de professionals

Het bedienen van een ruimtepak

Alle opleidingen worden gehouden op de Kosmonautentrainingscentrum Joeri Gagarin, meestal aangeduid als “Star City” net buiten Moskou, Rusland.

Suborbitale Ruimtevlucht:

Een suborbitale ruimtevlucht is een ruimtevlucht waarbij het ruimtevaartuig wel de ruimte bereikt maar weer terugkeert naar de Aarde voordat het één omloop rond de planeet heeft uitgevoerd. Het ruimtevaartuig passeert hierbij de Kármánlijn, (de grens tussen de dampkring en de ruimte op 100 kilometer hoogte boven zeepeil) en valt vervolgens weer terug naar de Aarde. In de toekomst kunnen suborbitale ruimtevluchten worden ingezet voor ruimtetoerisme en intercontinentale vluchten. Onderzoek heeft uitgewezen dat een intercontinentale vlucht via de ruimte maar één uur zou duren.

Ruimtevlucht routeplan:

Dag 1: Aankomst
Transfer naar het hotel en check-in
Dag 2: Training
08:00 Rondleiding Spaceport: bezoek het mission control center en het voertuig
10:30 Training (inclusief een ruimtepak fit-check)

16:00 Medisch onderzoek en overleg
17:00 Verklaring van afstand ondertekeningsceremonie

Dag 3: Ruimtevaart
06:00 Eind medisch onderzoek en outfit
07:00 Vertrek vanaf het hotel
08:00 Aankomst bij de ruimtehaven, interview en fotosessie
10:00 Lancering
11:00 Viering en prijsuitreiking na de vlucht

Inbegrepen:
– Vervoer over de grond;
– Accommodaties voor twee nachten;
– Rondleiding Spaceport en het mission control center;
– Traject ruimtevlucht opleiding;
– Medische consultaties en screening;
– Route ruimtevlucht;
– DVD van je ervaring, waaronder video en foto’s;
– Viering na de vlucht;
– Astronaut vleugel (s)
– Non-flyer pakket zal beschikbaar zijn voor familie en vrienden.

Reisschema’s zijn onderhevig aan verandering.
Als je meer over deze ruimtevlucht wilt weten, kun je contact opnemen door hier je vraag te stellen.

Space Adventures’ Suborbital Spaceflight Program

De Launch Tour

Heb je genoeg geld om toch een eigen vlucht te boeken, of heb je interesse in een andere speciale ervaring?
Je kunt je aanmelden om bij de voorbereidingen te zijn van een Russische bemande ruimtevlucht. Ook leuk. Hoe is het om het krachtige geluid van een lancering door merg en been te voelen? Dat is een moment wat je altijd zal bijblijven.

Launch Tour arrangement:

– Luxe transfers van en naar het vliegveld in Moskou
– Een 5 sterren hotel in het centrum van Moskou en in een plaatselijk hotel in Baikonur
– Een privé chartervlucht van en naar Baikonur
– Tranfers en rondleidingen
– Toegangsbewijs voor de lancering
– Baikonur visum


Space Adventures Launch Tour

Als je meer over deze tour wilt weten, kun je contact opnemen door hier je vraag te stellen.

Space Adventures experiences:
Circumlunar mission
Space station
Spacewalk
Suborbital spaceflight
Launch tour
spaceflight training
Zero gravity flight

Bonus:
The Best Space Holiday Money Can Buy ( Motherboard)

Space Adventures
Wikipedia: Suborbitale ruimtevlucht
A Beautiful Planet Official Trailer (2016) – Jennifer Lawrence Documentary HD

Reacties

  1. Owwwww mijn budget is te beperkt. Wel jammer als je bedenkt dat over pakweg 250 jaar het reizen van planeet naar planeet enz enz. de gewoonste zaak van de wereld is….tenminste, als we een beetje zorgzaam met onze Aarde omgaan….maar goed, als ik het geld had, ging ik morgen.

    • MoniqueMonique zegt:

      Ik vind die ruimtereis veel te duur Monique What! Zo’n launch live meemaken komt dan eerder in aanmerking. Expedition – Baikonur & Kazakhstan biedt 10 dagen voor $3.455
      Elke dag een vol programma inclusief leuke uitstapjes (de meeste) Op dag 5 kun je getuige zijn van de lancering van een Soyuz MS-03 vlucht voor het ISS programma, maar dat kunnen ze niet met zekerheid garanderen.
      “Please be aware that there is a possibility that the space launch may not occur on the scheduled date or access to sites, including the launch zone, at Baikonur may be limited. Our permit for the area will be dates specific, so if this does occur we will continue to visit Baikonur as planned but may not be able to witness the launch.”

      Dat is dan weer jammer, daar ga je juist voor Monique Sorrow

      http://www.intrepidtravel.com/us/kazakhstan/expedition-baikonur-kazakhstan-100194

      • Dat is dan wel een dingetje, alvorens je besluit zo’n launch live reisje te maken. Maar goed, als alles dan klopt, is het wel schitterend om te zien. Blijft toch een spektakel.

  2. “(…) over pakweg 250 jaar het reizen van planeet naar planeet enz enz. de gewoonste zaak van de wereld”? Dat is nog niet eens zo zeker. En als het toch zo zou zijn, dan is het wellicht beperkt tot wat rondhoppen in het zonnestelsel. Interstellaire planeettrips zijn van een totaal andere orde, onder meer vanwege de gigantische afstanden. Om die te overbruggen heb je net heel ongewone dingen nodig.

    • HC, met als uitgangspunt de huidige technologie, heb je zonder meer gelijk. Echter, ook al ben ik nu koffiedik aan het kijken, sluit ik niet uit dat onze technologie zo zal verbeteren in 250 jaar, dat we elke uithoek van het universum kunnen bereiken. Njaaa laat het 1000 jaar duren. Ook dan voelt het of dat ik te vroeg geboren ben 🙂 Maar nogmaals, pure speculatie van mijn kant hoor. Maar dromen mag toch wel?

    • MoniqueMonique zegt:

      Binnen 250 jaar zou best eens kunnen Monique Thinking
      Kijk 150 jaar terug in de tijd, het kan snel gaan.
      Hollanders zijn meesters op ruimtevaartgebied. Voor nieuwe ontwikkelingen is geld nodig.
      Als een rijke pief toch niks voelt voor zo’n ruimtereis (150 miljoen dollar), dan kan hij de helft investeren in Lucht- en Ruimtevaart Nederland Monique Mischievous Grin
      (Voor de andere helft heb ik ook wel een idee)

      • Jaaaaa goed idee Monique. Met 75 miljoen kunnen we zelf een klein Astron bouwen en kletsen met de “Europeanen”. De meest interessante plek van ons zonnestelsel om op zoek te gaan naar buitenaardse levensvormen ????

  3. @ Monique / Lisa

    Jazeker, het kan snel gaan. Maar de eerste maanlanding is al zowat 50 jaar geleden en de mensen van toen hadden wel een heel ander idee over hoever we zouden staan een halve eeuw later: maankolonies, Marslandingen, ruimtetrips etc. Een film uit die tijd, het onvolprezen “2001. A Space Odyssey”, is misschien heel tekenend. Het stadium (van ruimtereizen etc.) dat daar wordt gesitueerd in (het dan nog enkele decennia verre) 2001 was in het betreffende jaar nog lang niet bereikt, en ook nu, nog 16 jaar later, zijn we er nog totaal niet aan toe.
    Het idee van een nagenoeg onbeperkte vooruitgang – wat we nu nog niet kunnen, kan best wel mogelijk worden in de toekomst – zal wel een aantal keren kloppen, maar lang niet altijd. De lichtsnelheid is een absolute grens, en mocht dat toch niet zo zijn, dan kom je in allerlei paradoxen terecht. Dat is dus een muur waar je niet over geraakt. Tenzij je kunt toveren, natuurlijk, maar laat ik dat nu even te mooi vinden om waar te zijn.
    Maar dromen mag en moet: anders kom je sowieso nergens. En laat de toekomst nu altijd een pak verrassingen in petto hebben …

  4. MoniqueMonique zegt:

    @ HC “(…)de mensen van toen hadden wel een heel ander idee over hoever we zouden staan een halve eeuw later: maankolonies, Marslandingen, ruimtetrips etc.”

    Maankolonies had gekund, maar daar is niet voor gekozen. Apollo 17 vertrok met de laatste drie astronauten die op de maan gewandeld hadden (11-12-1972)

    Marslandingen, Sinds 1960 zijn er enkele tientallen ruimtevluchten ondernomen naar Mars. Ruimtevaartuigen die langs de planeet vlogen of die in een baan om Mars gingen draaien. In 1971 vond de eerste landing plaats (landingsmodule, voor onderzoek)Later werden er rovers naar Mars gestuurd. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ruimtevluchten_naar_Mars
    Tegenslagen liggen altijd op de loer.
    Mars moet eerst bouwrijp gemaakt worden.
    http://www.astroblogs.nl/2015/09/10/mars-moet-eerst-bouwrijp-gemaakt-worden/

    Ruimtetrips, de aanzet is er Monique Content and Happy

    In het boek Living in Space (1969) verwachtte de auteur dat tussen 1975 en 1979 de eerste mensen langs Mars en Venus zouden vliegen; dat kort na 1982 de eerste permanent bemande maanbasis zou starten; dat tussen 1980 en 1990 de eerste mensen Mars zouden bezoeken; dat na 1980 de fabricage van brandstoffen en andere grondstoffen op de maan zou beginnen; dat in 1990 de een permanente Marsbasis zou starten en dat in 1995 de eerste mensen op een van de Jupitermanen zouden landen.

    “(…) en ook nu, nog 16 jaar later, zijn we er nog totaal niet aan toe.”

    Het probleem is niet zozeer de ontwikkeling van wetenschap en techniek, maar de politieke bereidheid om de financiële middelen ter beschikking te stellen.
    Voor nieuwe ontwikkelingen is geld nodig.

    Ik ga er wel vanuit dat het snel kan gaan binnen 250 jaar. Ik denk dat het iets wordt in de vorm van een persoon op moleculair niveau afbouwen, in stukjes transporteren en dan weer opbouwen.
    Mensen transporteren als een e-mail, “h-mail” (human)
    Transport van goederen als t-mail (transport)

    Wie weet zitten onze nazaten in 2267 glimlachend hun hoofd te schudden hoe wij nu een raket met goederen naar het ISS sturen.
    Monique Sheepish Grin

  5. Ik had het in eerste instantie over mensen die naar andere werelden reizen (en terug), want dat onbemande ruimtevaart tegen dan “de gewoonste zaak van de wereld” zal worden, is niet echt wat we bedoelen.
    Je geeft zelf al een hele resem voorbeelden van de te optimistische voorspellingen of verwachtingen van een halve eeuw geleden, maar je denkt dat alles veel sneller zou kunnen of gekund had als men voldoende geld vrijmaakt. Kan best, maar dat probleem is er gewoon altijd: er is altijd te weinig en/of er zijn andere prioriteiten. Ruimtevaart kost natuurlijk ook een aardige hap. Hoe dan ook, die financiële factor zal er de volgende 50 jaar en de volgende en … ook zijn. Wat technisch binnen bereik is of komt, zal wel eens vaker eerst het kostenplaatje moeten kunnen overwinnen.
    En het “Beam me up, Scotty”-scenario dat je schetst, tja, dat lijkt me toch wat te optimistisch. Mensen moleculair demonteren en dan weer in elkaar zetten? Ik wil het resultaat niet zien …

    • MoniqueMonique zegt:

      De tussenstappen (h-mail) heb ik overgeslagen. Ik denk dat eerst een kopie van jezelf, uitgeprint op een exoplaneet in de goldilocks zone, eraan vooraf gaat. Die connect je met jezelf hier op aarde om vervolgens daar onderzoek te laten doen. Daarna upgrades zoals b.v. dat je de zintuiglijke waarnemingen op die exoplaneet hier op aarde kunt voelen/ervaren.
      Zo kun je verkennen hoe het daar is.
      Honderd jaar later (2267) is de moleculaire afbouw/opbouw. Stel ik me zo voor.

      HC, maar beperkt rondhoppen in een spacehoppertje door het zonnestelsel kan ook erg leuk zijn Happy Nodding Monique Face

      • HC, als ik even mag, je draait om het antwoord van Monique heen!

        De opsomming van M is niet “een hele resem voorbeelden van de te optimistische voorspellingen of verwachtingen van een halve eeuw geleden”. Het is een lijst van haalbare technische en wetenschappelijke mogelijkheden, die dankzij kortzichtige politici (met name de republikeinse president Richard Nixon) van te weinig financiën zijn voorzien.
        Deze domme politici hadden ( en hebben?) niet in de gaten dat het binnen ons bereik brengen van de andere planeten een economische must is.

        Na 50 jaar het spaceprogram in de mottenballen te hebben gehouden, lijkt de NASA nu weer meer financiële armslag te krijgen. Is het een toeval, of komt het omdat de US-overheid anders minder resultaten gaat boeken dan commerciële initiatieven als ‘SpaceX’ en ‘Mars One’.
        Me dunkt dat dit een retorische vraag is.

        = = = =
        Van een hele andere orde zijn de wetenschappelijke (on-)mogelijkheden om exo-planeten te bezoeken. Daarvoor zal eerst veel meer onderzoek nodig zijn, zodat we de lichtsnelheid kunnen overtreffen( Warpspeed ) of kunnen omzeilen (door de ruimte te vouwen of m.b.v. wormholes).

        Groet, Paul ( Obelix )

  6. Dat is een huzarenstukje, wat zeg ik, -stuk gewoon, maar zeg nooit nooit. En dat hier wat in de buurt rondhoppen, ik zou er ook geld voor geven (als ik het had)… 🙂

  7. Sneller dan het licht is nog steeds een lastig onderwerp. Stellig kan het niet, maar met ruimtebuiging hoeven we niet sneller dan het licht te gaan. Ik zat zo te denken dat als we tijdsdilatatie beheersbaar maken, tijd er eenvoudigweg niet meer toe doet en dan kunnen we elke uithoek van het universum bezoeken in a splitsecond. Immers, hoe dichter bij de lichtsnelheid, hoe minder tijd belangrijk wordt. Alleen voor de achterblijvers tikt de tijd door. Die zien we m.i. dus nooit meer terug. Maar hoe beheersen die snelheid voor massa op grote schaal? Hmmmmmm daar moeten we dus nog even 250 jaar over nadenken 🙂 of ik zit er helemaal naast en gebruik ik het begrip tijdsdilatatie helemaal verkeerd. M.a.w. ik begeef me op relatief onbekend natuurkundig terrein.

  8. Hoe dichter je bij de lichtsnelheid komt, hoe moeilijker het wordt om nog sneller te gaan. Dat houdt wellicht al in dat ook tijdsdilatatie ons niet onbeperkt kan helpen. Elke uithoek van het universum in a split second kunnen we waarschijnlijk vergeten. Maar er is meer: hoe sneller je gaat, hoe groter de impact van de straling die door je heen gaat. Pretty deadly, en je kunt moeilijk een immens dik en/of zwaar schild op je ruimtetuig monteren want dan krijg je het nog moeilijker vooruit of heb je weer eens zoveel aandrijving nodig. Het ziet er dus niet goed uit. Maar ik ga akkoord: “daar moeten we dus nog even 250 jaar over nadenken” en wie weet …

  9. Owww die straling is voor onze fysieke gesteldheid niet echt ok. Tsjaaaa, hoe dan? Idd laten we hier de komende 250 jaar maar een antwoord op vinden en met nog 1000 en 1 vragen.

  10. Daar volg ik je toch niet, hoor. Die opsomming toont wel degelijk aan dat wat haalbaar is lang niet altijd ook wordt verwezenlijkt, en ik geef je overigens graag gelijk dat de “kortzichtige” politici daar voor veel tussen zitten. Maar je kunt niet doen alsof dat niet telt. We hadden al op Mars kunnen staan, maar we staan er niet. De mensen van 50 jaar geleden zaten er dus naast, ook al lag een reis naar Mars binnen wat toen haalbaar was of alleszins snel zou worden. Die factor, bv. dat “domme politici” de zaken verknoeien, zal altijd meespelen, ook de volgende 150 of 250 jaar, en daarom denk ik dat we niet te enthousiast moeten zijn omtrent wat dan allemaal wel niet zal gerealiseerd zijn. Het zou kunnen tegenvallen.
    Wat zaken als warpspeed, “de ruimte vouwen” en wormholes betreft, kan ik alleen maar zeggen dat die met name populair zijn bij wie zijn verbeelding graag de vrije loop laat, en dat mag je dan heel letterlijk nemen. Dat is trouwens vaak positief, waar zouden we zijn zonder verbeelding? In het beste geval gaat het hier echter om louter speculatieve bedenksels die wetenschappelijk gezien zowat het midden houden tussen nonsens a volonté en kritiekloos veel wishful thinking. In SF heb ik daar geen problemen mee, of zelfs als een serieuze wetenschapper even een eind weg gaat speculeren. Maar we moeten nog wel het onderscheid blijven zien tussen vrijblijvend speculeren en bij de feiten blijven.

  11. Quote : “Daar volg ik je toch niet, hoor.”

    Ik denk juist dat je mij precies begrijpt. 😉 In je eerdere reactie heb je het over “te optimistische voorspelling” en nog eerder over
    Quote : “Het stadium (van ruimtereizen etc.) dat daar [Obelix : film] wordt gesitueerd in (het dan nog enkele decennia verre) 2001 was in het betreffende jaar nog lang niet bereikt, en ook nu, nog 16 jaar later, zijn we er nog totaal niet aan toe.”

    Het punt is dat de mensheid in zijn geheel wel in staat is tot ruimtereizen en we zijn er technologisch wel aan toe. De kunde(!) is dan ook niet een ‘te optimistische voorspelling’, maar wel de financiering, helaas. 🙂
    Je laatste reactie is dan weer helemaal in lijn met mijn gedachten.

    Echter is het maar de vraag of ‘we’ voor wetenschappelijke vooruitgang afhankelijk blijven van domme politici. Het zou kunnen dat een commercieel bedrijf zich gaat vestigen buiten de invloedsfeer van onze planeet. Volgens (VN-)verdragen kan en mag dat niet, naar ik meen, maar Mao heeft reeds gezegd dat macht uit de loop van een geweer komt.
    Het zou kunnen dat er een scheuring komt in de toch al nooit zo ‘verenigde mensheid’.

    Groet, Paul

    NB1 inderdaad we staan nog niet op allerlei planeten
    NB2 ik zie ook nog geen basis voor exotische wetenschappelijke ideeën.

  12. Eigenlijk zijn we het grotendeels eens, maar leggen we andere accenten. Voor jou primeert het feit dat we technologisch in staat zijn om bepaalde ruimtereizen te doen, en hebben alleen domoren allerhande ervoor gezorgd dat we het nog niet in de praktijk hebben kunnen brengen. In die zin, zeg je, waren de voorspellingen van vroeger niet “te optimistisch”, maar realistisch. Ik vind die domoren niet zo toevallig, en hoezeer ik het ook betreur, ze vormen, vrees ik, een nogal wezenlijk onderdeel van het proces – er zal altijd een prijskaartje zijn dat iemand zal moeten goedkeuren, en er zal altijd iemand zijn die het geld niet verantwoord vindt (en het dus bv. liever besteedt aan wapens en andere waardeloze ongein). Voor mij primeert dus het resultaat: doen we die ruimtereizen ook, of bestaan ze alleen maar op papier (bij wijze van spreken), bv. vanwege die domoren? In die zin waren de voorspellingen van vroeger wel degelijk te optimistisch. Per slot van rekening gingen die wel over wat we zouden doen of gedaan hebben, niet zozeer over wat we zouden kunnen doen als we er de kans toe kregen.
    Als ik even terug mag naar het begin, waar Lisa zei: “Wel jammer als je bedenkt dat over pakweg 250 jaar het reizen van planeet naar planeet enz enz. de gewoonste zaak van de wereld is…”. Dat kun je toch niet interpreteren als reizen waartoe we technologisch in staat zijn, maar die we uit geldtekort of door domoren nog niet hebben kunnen doen? Daarom opper ik ook dat 250 jaar (om de dingen ook daadwerkelijk als “de gewoonste zaak” te doen) misschien te optimistisch is. Nu, de opmerking van Lisa (en vervolgens Monique) is ook niet bloedernstig bedoeld, maar meer als een leuk eindje dagdromen en/of fantaseren over de toekomst, en ik wil de pret daarvan niet bederven. Uiteindelijk zou ik maar wat graag ook eens in die toekomst willen gaan kijken om te zien waar de mens dan zal staan. En hoe fout ik misschien was met mijn opmerkingen van nu … 🙂
    Nog één ding vergat ik hierboven: je stelt terecht dat alles niet per se zal blijven afhangen van “domme politici”. Privébedrijven zoals SpaceX nemen nu al een stuk over van de traditionele overheidsorganisaties en dat brengt vaart in de zaak. Dat kan dan ook weer specifieke nadelen meebrengen, want waar er concurrentie is zijn er winnaars en verliezers, tegenstrijdige belangen, enz. En misschien weer andere “domoren”, die meer kwaad dan goed doen. De toekomst blijft dus ‘pretty unpredictable’, maar net daarom ook ongemeen boeiend. Een tijdmachine zou eigenlijk best handig zijn … 🙂

    Groet, Herman

    • MoniqueMonique zegt:

      Kort samengevat heeft het te maken met keuzes. Zowel toen als nu geldt dat nog steeds. Het heeft geen zin om achteraf te jammeren wat had gekund als…

      Elon Musk heeft het begrepen.

      Herman, dat laatste stukje in je reactie vanaf Privébedrijven (…) That’s the way to go wat mij betreft. Dan kan het sneller gaan.

      Quote:”Dat kan dan ook weer specifieke nadelen meebrengen, want waar er concurrentie is zijn er winnaars en verliezers, tegenstrijdige belangen, enz”

      Jij ziet bij voorbaat al beren op de weg…ik niet hoor Monique Mischievous Grin

  13. Ik heb net een visum aangevraagd op https://www.visumaanvragen.org. Heel erg makkelijk en snel.

Geef een reactie