19 maart 2024

Laat je meevoeren met de sterrenwind in een échte Space Opera

Credit: ESA/NASA

Mensen die in het bezit zijn van zo’n hippe VR-bril kunnen hun hart ophalen. Er is namelijk een vijf minuten durende reis door de Orionnevel beschikbaar. Het is een schitterende virtual reality experience die de kijker het gevoel geeft ontzettend klein te zijn. Het maakt ook een gevoel van bewondering los, een besef dat wij mensen van hetzelfde sterrenstof gemaakt zijn als het universum. Het filmpje heet Fistfull of Stars en wordt begeleid door schitterende muziek, waarbij gebruik is gemaakt van een orkest van 30 muzikanten en een koor van 100 zangers. Volgens Eliza McNitt, de maker van het geheel, is het “een combinatie van wetenschap en magisch realisme – het is alsof je meevliegt met de sterrenwind”. Het volledige spektakel is te bekijken via het Samsung VR-kanaal van Vice. Heb je geen VR-bril, dan kun je het filmpje alsnog bekijken in 360 graden video.

1. Leuk nieuws! Ik heb in de zomer een nieuwe smartphone aangeschaft, een Samsung Galaxy S8. Ik krijg binnen enkele weken een Samsung Gear VR toegestuurd, dus dan kan ik die space opera gaan bekijken. Ben benieuwd.