28 maart 2024

Interview met Max Verstappen

Home Forums Astrocorner Interview met Max Verstappen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #78543
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Het interview met de sympathieke Max Verstappen:
    http://www.npo.nl/pauw/20-05-2016/VARA_101377246

    Training van de nekspieren

    en trotse opa Verstappen

    #78854
    rudiev
    Deelnemer

    Van’t weekend mag ie weer! Hopelijk nu weer een goede race na de teleurstelling van monaco 🙁 . Dit keer geen muurtjes in bochten om op te knallen. Top 6 moet wel lukken… technisch gezien dan.

    #78953
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Nou, ik ben heel trots op Max. Zo koelbloedig als hij op de hielen gezeten wordt.
    Volgende keer weer podiumplaats 😀

    #78955
    rudiev
    Deelnemer

    Het was zeker weer een mooie race voor max, 5e starten en 4e eindigen. Het is jammer dat ie de derde plek niet vast kon houden voor het podium, maar de 1-stopsstrategen waren in het voordeel. Ja rosberg kon ie goed achter zich houden, tot de laatste ronde waar max het geluk had dat rosberg de controle over de auto kwijtraakte met de inhaalactie bij max.
    Volgende week circuit baku in azerbeidzjan, een stratencircuit.. welke hopelijk beter verloopt dan monaco! 🙂

    #79091
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Max op 9 :-S Had anders kunnen uitpakken zonder het oponthoud van Hamilton en de onnodige actie van Bottas
    Hoe het morgen zal gaan kan best nog spectaculair worden.

    #79112
    rudiev
    Deelnemer

    Ja 9e kwalificatie is misschien wat teleurstellend, maar het is nou eenmaal zo.. dus gewoon racen maar! 🙂 Genoeg plek om in te halen, al zijn er natuurlijk heel wat verraderlijke bochtjes waar er al genoeg zijn doorgeschoten. Ik ben benieuwd of we dat in de race ook nog gaan zien.

    #79114
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ik had stiekem wel hoger verwacht. Waarom niet gelijk de eerste bandenwissel de hardste band vraag ik me dan af :-S
    De pitstops vond ik vroeger veel spannender. Dan zag je onder in beeld de secondes lopen. Altijd weer spannend hoe lang de ander er over deed (soms een slang die in de tank bleef hangen)

    Vanmiddag kon ik de race met een half oog volgen want de kinderen met de 2 kleindochters kwamen langs voor vaderdag. Koffie, limonade thee en de happerijen op tafel om vervolgens het visvijverspel met de meisjes te spelen (dat gaat dan natuurlijk even voor :-))

    Wel zo handig om de Formule-1 in de replay te zien (Ziggo)

    Volgende keer Oostenrijk.

    Lijstje met aanvangstijdstippen:

    GP van Australi

    #79116
    rudiev
    Deelnemer

    Zijn zachte banden sleten te snel waardoor ie grip en tijd verloor, daarom ging ie in ronde 6 al naar binnen, niet iets wat je zo vroeg al plant. Het nieuwe setje banden had eigenlijk hetzelfde probleem waardoor ie weer vroeger naar binnen moest. Toen kreeg ie wel de hardere banden die wel goed reden, maar zo heb je eigenlijk toch al minimaal 1 stop teveel gehad wat natuurlijk tijd en plaatsen kost. Op het eind van de race op de harde banden was ie nog sneller dan zijn teamgenoot, maar helaas was de race toen ook al bijna voorbij. De schade nog beetje kunnen beperken met de 8ste plek, maar daar zal ie niet al te blij mee zijn geweest..

    Ik google altijd naar https://www.f1calendar.com/ voor de tijden, want als het kan kijk ik ook wel naar de training en kwalificatie. En nee, dat hebben wij niet op tv, maar er zijn wel livestreams op internet te vinden als je googlet op ‘formula 1 livestream’ 😀 .

    Al die nieuwe regels van de afgelopen 10 jaar hebben formule 1 niet echt leuker gemaakt. Het is natuurlijk dat max meerijdt, anders had ik het niet gekeken, ondanks dat ik het jaren gekeken heb sinds de crash van senna en daarmee de opkomst van schumi, tot schumi’s ferrari jaren. Al die betutteling om het veiliger en spannender te maken hebben niet altijd het positieve effect gehad. Tanken was vroeger altijd leuk ja en kon je zelfs tijd mee winnen. Soms ging dat mis en sta je in de fik, zoals max’ vader jos, soms blijven slangen hangen of soms is er niet goed getankt en kon de rijder zonder benzine komen te staan.
    Ook zijn de motoren, verbruik, elektromotor, drs en aerodynamische aanpassingen niet altijd verbeteringen geweest. Als raceliefhebber moet de koningsklasse gewoon hard gaan, herrie maken en spektakel bieden. Om te beginnen mogen ze die naaimachinemotoren wel in de prullenbak gooien, ook de power unit mag in de prullenbak. Gewoon weer terug naar de oudere ongeblazen(geen turbo’s) V8 motoren die een hoop herrie en toeren maken, oordoppies verplicht. 🙂 Ook de hele aerodynamica en downforce mag van mij weer terug naar het oude, veel downforce, grote vleugels en bredere banden.. racen met die zooi. 🙂

    Dit geluid was veel mooier dan de huidige V6 turbo motoren

    https://www.youtube.com/watch?v=qvWxhhi0_yk (met oude V6)


    #79352
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Yes, tweede in de GP van Oostenrijk!

    #79354
    rudiev
    Deelnemer

    Fantastische race weer voor Max! Goede start en daarna gewoon constant zijn rondjes gereden met eigenlijk geen problemen verder. Aan de ene kant jammer dat mercedes gewoon zo’n snellere auto heeft, anders had ie misschien wel kunnen winnen, andere kant toch wel dankzij mercedes weer een plekje hoger kado gekregen in de aller laatste ronde. 🙂
    Als max zo doorgaat dan kijk ik er niet raar van op als max nog eerste coureur van red bull gaat worden. Max heeft al een race gewonnen en staat nog maar 16 punten achter zijn teamgenoot ricciardo, het kampioenschap tussen de red bull teamgenoten kan nog wel eens spannend worden!
    https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/results/2016-driver-standings.html

    #79363
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ja dat was weer een spectaculaire wedstrijd.
    Ik vond het zo’n g

    #79509
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Morgen tweede startrij voor Max op Silverstone!

    #79510
    rudiev
    Deelnemer

    Hij heeft het weer goed gedaan! Dat kan weer wat worden morgen! Ben benieuwd hoe goed zijn teamgenoot ricciardo het doet en of ferrari nog wat vormt vindt, maar anders maakt max weer kans op een podiumplek. Veilig de eerste bochten en ronde door komen en dan even uitrijden 😀
    Het gaat helemaal leuk worden als hamilton en rosberg weer voor wat vuurwerk zorgen

    … even ver vooruitlopend op morgen. 🙂

    #79511
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Hopelijk wordt Max niet de dupe van eventuele duellen tussen Hamilton en Rosberg. Prachtig hoe Max zich ieder keer weer zo geweldig weet te profileren tussen de oudere coureurs.
    Als ik z’n moeder Sofie was zou ik vol trots en blijdschap met hem sparren en een flinke aai over de bol geven.
    (deed ik vroeger ook met mijn jongens… en nog wel eens)

    Morgen weer eens zonder visite lekker de race bekijken.

    #79518
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Het was wel weer een wedstrijd met een dikke W
    Vanaf lap 33 voelde ik toch wel lichte hartkramp opkomen bij de pogingen van Rosberg om Max voorbij te gaan.
    Dit is niet relaxed met zo’n Mercedes in je flanken.
    Het was een kwestie van geduld

    En…alweer kunnen wij een correcte overwinning van Max bijschrijven.

    Ohw, over racen op een nat wegdek maar te zwijgen.

    Update:
    Rosberg leidt WK-klassement, Max nadert de 100 punten
    Het WK-klassement na 10 GP’s in de Formule 1: 1. Nico Rosberg 171, 2. Lewis Hamilton 167, 3. Kimi R

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.