25 april 2024

Over de film "LIFE"

Home Forums Astrocorner Over de film "LIFE"

Tags: ,

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #84911
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Omdat er de laatste jaren veel ontdekt wordt, dacht ik naar een ander soort film te gaan. Dat was niet echt het geval. Wel spannend, dat wel.

    Zes bemanningsleden van het ISS weten een defect geraakte capsule (door ruimtepuin) van Mars te onderscheppen. Dat lukt. De capsule van Mars bevat bodemmonsters. Aan boord van het ISS ontdekken ze in het lab een ééncellig organisme wat met het bodemmonster van Mars was meegekomen.
    Het lukt de tweede keer, door wat geëxperimenteer (samenstelling atmosfeer), het organisme tot leven te brengen. Eencellig, maar toch een combi van (oog)spier- en andere celeigenschappen ineen. “Het” krijgt de naam Calvin.

    Na dag 25 gaat het in rap tempo van kwaad tot erger aan boord. Wat zich vervolgens afspeelt kun je ongeveer wel raden (ruimtehorror/Pacman).
    Goed gefilmd, een heftig creatuur wat duidelijk wilt overleven.

    Zo’n onderzoek naar buitenaards leven, op die manier (via opwekking) hoeft voor mij niet Monique Thinking
    Door gerotzooi met buitenaards materiaal verpest de mens zijn eigen feestje (zoiets)
    Eigenlijk was het een serieuze film zonder humor. Het eind krijgt nog een staartje.

    Of de regisseur met deze film ons iets te denken geeft, hangt af van de kijker.

    Van de vijf sterren geef ik:
    Voor het verhaal: 3
    Voor de film (effecten): 4

    Trailer:

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.