29 maart 2024

Telescoop

Home Forums Astrocorner Telescoop

Tags: 

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #49404
    Youri
    Deelnemer

    Goedenavond allemaal,

    harstikke mooi dat jullie nu ook een forum hebben!

    al enige tijd ben ik bezig om met een verrekijker de sterren te bekijken, nu wil ik graag een telescoop kopen, voor beginners daar ik niet al te veel tijd heb, graag een redelijk goedkope, ook om gewoon eerst eens te proberen. mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar de maan en planeten, daarna eventueel deepsky. Na enige tijd zoeken lijkt mij de skywatcher evostar 90/900 wel een mooie. Kunnen jullie mij deze aanbevelen of kan ik beter iets anders uitzoeken. (tot 250

    #49406
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Hoi Youri,

    Leuk dat je er bent op ons forum. Ik ken die Skywatcher zelf niet, maar wellicht

    #49418
    Youri
    Deelnemer

    Hoi Arie,

    Bedankt, ik ga eens op die site kijken!

    #49422
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Hallo Youri

    Ik heb even gekeken naar de telescoop die jij van plan bent te kopen. Reviews gelezen en het ziet er best aardig uit, vond ik. Maar ik heb een ’telescoop’vriend die heel veel telescopen gehad heeft (en weer verkocht) en ik vroeg hem zijn mening. Die was:

    Lens telescopen vergroten niet zo veel. Maksutov-cassegrain is beter. Neem b.v de Meade ETX90, die heb je tweedehands ook al voor

    #49423
    Monique
    Sleutelbeheerder

    HERITAGE-90 VIRTUOSO?
    90MM (3.5″) F/1250 COMPUTERISED AUTO-TRACKING MAKSUTOV-CASSEGRAIN TELESCOPE

    http://www.astromarket.org/skywatcher-virtuoso-90mm-maksutov-auto-tracking-p-4894.html

    HERITAGE-114P VIRTUOSO
    114MM (4.5″) F/500 COMPUTERISED AUTO-TRACKING PARABOLIC NEWTONIAN REFLECTOR TELESCOPE
    IDEAL GRAB-AND-GO SCOPE – A PERFECT LIFESTYLE GIFT!!

    http://www.astromarket.org/beginners-telescopen/beginners–newton/114-virtuoso-newton–autotracking

    #49425
    Monique
    Sleutelbeheerder

    ASToptics, Astromarket
    P.Braeckelaan 57
    8620 Nieuwpoort, Belgi

    #49451
    Youri
    Deelnemer

    Hoi Monique,

    Bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.