28 maart 2024

Stargazing live 2014!

stargazing live 2014

Greetings me fellow starlovers. Ofwel gegroet zijt gij, mijn waarde kikkerlandse sterrenliefhebbers. Hoera….het is weer zover….vanaf morgen dinsdag 7 januari, DRIE (!!!) avonden lang achter elkaar heerlijke sappige hardcore astronomy op BBC 2 in de vorm van het grootse (Enge)landelijke sterrenkunde-evenment “Stargazing live 2014″……Voordeur barricaderen, alle social media off line, dranghekken om JOUW kwelbuis……en drie avonden lekker “astronomisch gluren bij onze geweldige westerburen”!! OK….ik ben een doorwrocht Anglofiel (eh…behalve dan op het automobiele vlak…vive La Deuche..!!) en een doorwrocht amateur-astronoom en als je hiermee behept bent dan is het kijken naar Stargazing live ECHT een feest voor alle zintuigen……….Hmmm, nog mooier zou zijn om aldaar “in the flesh” mee te mogen doen,

Over Jan Brandt

1. Jan, kunnen we op de één of andere manier de Stargazing Live 2014 niet ‘embedden’ in de Astroblogs? Ik bedoel, tegenwoordig kunnen we Google hangouts, lanceringen van raketten, periheliums van kometen, noem ze maar op, live en rechtstreeks op de Astroblogs zetten, dus waarom dit evenement niet? 🙄

2. Olaf van Kooten zegt

Ik ga kijken! En dat is inderdaad een goed idee Arie!

3. Dat gaat denk ik wel lukken, Jan en Olaf lees even jullie mail. 🙂

4. Leuk, ik ga kijken. Even ‘Stargazing live 2014’ gegoogled en daar zag ik Brian Cox. Daar heb ik wel eens een deel uit een documentaire van geüpload. Hij kan zo fijn vertellen.

Jupiter’s Moon Europa, extraterrestrial life…