29 maart 2024

Reminder: Doe mee de astronomische muziek Top-25!

Hier nog even een reminder om allemaal mee te doen met de Astro Top 25! Indienen van je top-5 kan tot en met 26 december a.s. om 24.00 uur. Op oudjaarsdag, woensdag 31 december om 12.00 uur zullen we de uitslag van de allereerste astronomische muziek Top-25 bekendmaken, samengesteld op basis van de ingediende top-5’s!

muziek

Iedereen kan meedoen om een Top-25 samen te stellen van muziek, die op de een of andere manier iets te maken heeft met astronomie of ruimtevaart. Het kan zijn dat er in de titel een verwijzing is naar bijvoorbeeld de zon, planeten

1. Jan Brandt zegt

Eindelijk….eindelijk…..eindelijk…..heb ook ik het voormekaar gekregen om “een lijstje bij elkaar te sprokkelen”….zat sinds mijn eerste per ongelukke suggestie (blogje over de “California-nevel” voor een eventuele “astroblogs top weet ik veel” muzikaal astronomisch helemaal vast….aaarrrgghhhh…..frustratie…en dat terwijl iedereen er lustig op los aan het bloggen was met zijn of haar razend interessante astronomisch muzikale lijsten en lijstjes…..maarre….op de valreep heb ook ik dan toch mijn astronomisch muzikale Ei weten te leggen….enne…met dank aan één losse zinsnede ergens in een artikeltje in de meest recente editie van ZENIT kwam het “proces”dan toch op gang en heb ik de “galaxy song” van Monty Python op mijn nummer 1 geplaatst, met als strakke tweede het originele theme van Startrek door Alexander Courage op nummer 2 en als redelijk fanatiek Pink Floyd-fan natuurlijk Dark side of the Moon op drie! ! afijn, Kerst kan beginnen!!!!