‘Provided the rate of design improvement and manufacturing improvement continues to be exponential, I think that is accurate to within a few months,‘ vervolgde Musk en kennelijk zit de vaart er qua fabricage goed in. Voorlopig zal de eerstkomende maanden de testen van het Starship nog bestaan uit ‘hops’, de laatste test was op 27 augustus j.l., die het schip naar 20 km hoogte moeten brengen. Zodra dit doel bereikt is is het volgende doel in een aardebaan te komen. Een model van het Starship stond opgesteld bij de presentatie, deze had een lengte van 50 meter en een diameter van 9 m. De nuttige lading van het schip is 150.000 kg (ter vergelijk de payload van de Space shuttle naar een aardebaan is 16.000 kg). De Super Heavy draagraket zal het Starship naar een baan om de aarde tillen, deze bevat 37 Raptor motoren. Dit aantal kan variëren met oog op de aard en lengte van de missie.
Verder voegde Musk er nog aan toe dat het Starship niet, zoals aanvankelijk de bedoeling was van carbonvezel gemaakt wordt, maar van staal. Musk roemt de voordelen van roestvrij staal en in Ars Technica zegt hij erover; ‘At extremely cold temperatures, stainless steel 301 does not turn brittle; and at the very high temperatures of atmospheric reentry, it does not melt until reaching 1500 degrees Centigrade. Starship therefore requires only a modest heat shield of glass-like thermal tiles.’ Bovendien is het ook nog veel goedkoper. Verder werd er de succesvolle Starhopper test van 27 augustus j.l. vertoond en teruggeblikt naar 11 jaar geleden, toen was de Falcon 1 de eerste, met vloeibare brandstof gevulde raket, die door een private onderneming naar een aardebaan werd gebracht en wel op 28 september 2008.“If that launch had not succeeded that would have been the end of SpaceX” aldus Musk, momenteel staat de teller op 78 lanceringen.