17 april 2024

Met NASA’s Asteroid Watch Widget real-time asteroïden volgen en Fijne Feestdagen voor alle Astroblogs lezers!

De Asteroid Watch Widget is een computer programma van NASA’s Jet Propulsion Laboratory waarmee men in één oogopslag alle informatie over asteroïden en kometen die een relatief nabije passage met de aarde maken, kan zien. De Widget toont steeds de vijf komende nabije passages met de Aarde welke binnen een afstand van 7,5 miljoen km plaatsvinden. De komende naderingen van asteroïden kunnen aangeklikt worden en vervolgens krijgt men alle informatie met betrekking tot de asteroïde. De Widget toont de datum van de passage, de geschatte diameter van het object, hoe groot het object is en de afstand tot de aarde bij de passage. De informatie en naam wordt zichtbaar zodra men over de datum gaat. Met een muisklik op de datum verschijnt de pagina met details.*(Voor PC en Mac)