29 maart 2024

Het grote HTK-astronomen-draadje

Home Forums Astrocorner Het grote HTK-astronomen-draadje

Tags: 

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #55525
    Enceladus
    Deelnemer

    Speciaal bedoeld voor Profeten, Waarheidsprekers, Natuurwetkenners, Kenners, Deskundigen, Wetgevers en alle Superieuren die ik nog vergeten heb.

    Heren, ga uw gang!

    groet,
    Gert (Enceladus)

    #55540
    gert1904
    Deelnemer

    Goed idee van Olaf, snel uitgevoerd door jou! Nu maar hopen dat de HTK-astronomen/kosmologen er gevoelig voor zijn.

    #55615
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    E

    #55623
    gert1904
    Deelnemer

    En toen werd het ineens oorverdovend stil bij de HTK-kosmologen.

    Is iemand als, bijvoorbeeld, Wim+van+Kampen plotseling zijn toetsenbord kwijt? Of kruipt hij in zijn schulp?

    Het is z

    #55653
    Enceladus
    Deelnemer

    Nee, dat is niet mijn bedoeling, maar wie met ‘Natuurwet’ en ‘Wetgever’ op de proppen komt, zal eerst wel wetenschappelijk het bestaan van die wetten of entiteiten moeten bewijzen! Doet men dat niet, dan geeft men indirect toe onwetenschappelijk bezig te zijn…

    Dus ja, als het hier stil blijft, dan ligt dat aan de HTK-ers zelf. Persoonlijk zou ik erg graag wetenschappelijk bewijs voor die Natuurwet en die Wetgever zien.
    Astroblogs zou daarmee immers in

    #55705
    Wybren de Jong
    Deelnemer

    Ik heb geen theorie over de cosmos, maar ik heb wel gelezen dat er veel kritiek is op de BigBang cosmologie.
    er is zelfs een conferentie aan gewijd, met verslag hier:

    Daarin lees ik o.a. kritiek op de stelling dat de 3K-straling een echo van de oerknal zou zijn:
    The great observational “proof” of Big Bang theory is undoubtedly the grandly titled Cosmic Microwave Background Radiation, stumbled upon by radio engineers Penzias and Wilson in 1965, hijacked by Princeton cosmologist Jim Peebles, and demurely

    #55706
    Wybren de Jong
    Deelnemer

    Okay, de link was niet te lezen, dus hier nogmaals:
    “The first Crisis in Cosmology Conference: Moncao, Portugal, June 23-25 2005..” The Free Library. 2005 Progress in Physics 25 Jun. 2014 http://www.thefreelibrary.com/The+first+Crisis+in+Cosmology+Conference%3a+Moncao%2c+Portugal%2c+June…-a0140914902

    #55707
    Wybren de Jong
    Deelnemer

    Hier is het artikel van Starkman e.a. waarin hij de WMAP resultaten bespreekt:
    http://arxiv.org/abs/astro-ph/0403353

    #55718
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Ik heb heel toevallig afgelopen zondag de eer gehad om Jim Peebles te mogen interviewen. Als ik dan lees dat de CMB is “hijacked by Princeton cosmologist Jim Peebles” gaan mijn haren recht overeind staan. Ik heb veel over Peebles en zijn theorie

    #55719
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Ah, deze link werkt wel. Ik ga ‘m later lezen, thanx voor het artikel. Eh…

    #55720
    Wybren de Jong
    Deelnemer

    HTK-kosmologie moet volgens mij beginnen met kritiek op de BigBang theorie.
    Alleen als je aan kan tonen wat er mis is met de BB-theorie, kan je een acceptabele theorie ontwerpen die beter is dan de BB-theorie.
    en de link gaat niet goed omdat het afgebroken wordt bij de “…a”
    als ik nu zonder www schrijf, dan is het adres:
    thefreelibrary.com/
    The+first+Crisis+in+Cosmology+Conference%3a+Moncao%2c+Portugal%2c+
    June…-a0140914902

    Ik moest een paar returns doen omdat het anders van de regel afviel.

    #55724
    Enceladus
    Deelnemer

    Dit vind ik toch heel interessant. Iemand die de BB-theorie in twijfel durft te trekken en met een verklaring komt voor de kosmische achtergrondstraling.
    Misschien wordt achtergrondstraling en zelfs de BB-theorie over twintig jaar wel afgedaan als typische voorbeelden van 20e eeuwse idee

    #55729
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Wybren, de anomali

    #55750
    Wybren de Jong
    Deelnemer

    Arie,
    bedankt voor het artikel uit 2010.
    Ik heb het gelezen, maar ik ben nog niet geheel overtuigd. Er staat in dat de anomalie

    #55751
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ik kan wel een doodlopende zijstraat bedenken. Wie weet beweren ze dan wel weer dat het universum duizenden jaren geleden is geschapen. Zoals in de bijbel 😉 Duizenden jaren zijn geen miljarden jaren. Dat is al een raadsel op zich 😉
    Een donker mysterie 😀

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.