29 maart 2024

The Martian – (scifi) boek

Home Forums Astrocorner The Martian – (scifi) boek

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #59685
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ik kwam zo’n enthousiast stukje over het boek The Martian tegen op Motherboard.
    De schrijver van het boek is Andy Weir. Volgens Alejandro Tauber is het een fantastisch boek.

    Hij schrijft:

    Hier op Motherboard hebben we het vrijwel altijd over de toekomst. Maar er is een ding dat we daarin tot nog toe een beetje achterwege hebben gelaten: sciencefictionboeken. Misschien omdat we ~millenials~ zijn met

    #59730
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Ik ben wel benieuwd naar dat boek

    #59746
    rudiev
    Deelnemer

    Leuk om te zien dat succes, van in dit geval een boek, niet meer af hoeft te hangen van de (grote) commerciele bedrijven. Indien hun het niet uit willen brengen zet je het gewoon op internet en laat het publiek beslissen of ze het wel of niet leuk vinden in plaats van die ene persoon of groepjes personen bij de commerciele bedrijven.
    Prijs is op zowel amazone kindle als de google play store wel wat duurder geworden in plaats van de genoemde 99 dollarcent. Maar ok, succes stuwt de melkprijs.
    Hopen dat de film dan net zo leuk blijft als het boek!

    #59881
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Weet je, het verhaal pakte mij meteen. Ik ben ook nieuwsgierig naar die film. Misschien komt hij ook in NL uit. De bioscoop is vlakbij mijn huis 😀

    #67801
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Trailer van The Martian

    THE MARTIAN | Official Trailer: During a manned mission to Mars, Astronaut Mark Watney (Matt Damon) is presumed dead after a fierce storm and left behind by his crew. But Watney has survived and finds himself stranded and alone on the hostile planet. With only meager supplies, he must draw upon his ingenuity, wit and spirit to subsist and find a way to signal to Earth that he is alive. Millions of miles away, NASA and a team of international scientists work tirelessly to bring

    #67816

    Ooooooohhhhh zo benieuwd. Het boek heb ik dankzij deze post van jou Monique in April op mijn verjaardag gekregen. Ik had hem zo uit! Nog bedankt voor de tip!

    #67817

    Dit is Andy Weir overigens, die allerlei achtergronden bij het boek verteld. Zo is het realisme op 1 moment even volledig afwezig. Andy legt namelijk o.a uit dat een stofstorm op Mars niet in staat zal zijn om veel schade aan te richten. Het enige moment dat Andy realisme even aan de kant schuift is dus het allereerste begin van het boek.


    (here be spoilers!)

    #67838
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Leuk die ‘Talks at Google’link Martin. Ik heb het meteen bekeken. OMG, Andy Andy …wat lees je ontzettend snel voor (nog net geen veilingmeester) Maar wat kan hij schrijven!!!

    Als hij daarna over zijn boek gaat vertellen komt hij pas echt goed los. Een sympathieke grappige man (een gezellige lieverd) die Andy Weir.

    Hij vond trouwens de Nederlandse cover van het boek zeer indrukwekkend. Een kleine astronaut, eenzaam en alleen op die rode planeet (donkere ruimte eromheen) Een stipje van de Aarde in de verte…

    View post on imgur.com

    De originele cover vond hij eigenlijk maar niks.
    Op de cover zag hij een astronaut van een spaceshuttle missie met in zijn helm de reflectie van een cargobay (laadruim in space) Dat hebben ze later weg gephotoshopt.

    De post over The Martian heeft verschillende auteurs van Astroblogs ge

    #68135

    Nog een leuk interview met een boel technologische achtergronden bij het verhaal en de daarin gebruikte technieken.

    #68180
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Haha, die was ik ook al tegen gekomen Martin (en bekeken)

    http://www.wsj.com/articles/SB10001424052702304558804579375161461671196

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.