25 april 2024

Agilkia Naming Certificate

Home Forums Astrocorner Agilkia Naming Certificate

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #66132

    Met enige trots presenteer ik hier op de Astrocorner een certificaat dat ik zojuist in mijn mailbox ontving. Een fysiek exemplaar is onderweg. Ik was 1 van de 150 mensen die Agilkia als de naam voor de landingsplaats van Philae koos. Er was nog iemand hier op Astroblogs die deze naam koos, dus als je jezelf aangesproken voelt; Check je mail!

    Mijn motivatie die ik op 17 oktober instuurde was:

    I think Site J should be named: Agilkia

    Because: Agilkia is the name of the island to which the temple of Philae has been relocated between 1977 and 1980. To achieve this, the temple was cut to pieces. The temple needed this move because it would otherwise be flooded when the new Aswan dam went into operation.

    The spacecraft will also be cut loose from its ‘island in space’ before it is relocated to its new location. It would therefore be most appropriate if this location was named after its Earthly counterpart.

    #66144
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Zo dan! Gefeliciteerd lieve Martin (smak) Mijn inzending ‘Chunk 67’ was misschien beter als naam voor een popband denk ik 😉
    Ik zou hem inlijsten en ophangen, leuk toch?

    #66147
    rudiev
    Deelnemer

    Hee das leuk! Maar hoe weet je dat er nog een astroblogger was? Ik was het in ieder geval niet.

    #66232

    Even een Google zoekopdrachtje gedaan en het antwoord gevonden: Paul is zijn naam. Of het collega Astroblogger Paul Bakker betreft weet ik niet zeker, maar ik vermoed van wel.

    Zie: http://www.astroblogs.nl/2014/10/16/wie-weet-een-leuke-naam-voor-de-plek-op-komeet-67p-waar-philae-gaat-landen/

    Zo’n zoekopdracht bij Google ziet er overigens zo uit: “site:astroblogs.nl naam 67P agilkia” (zonder de aanhalingstekens)

    Daarmee zoek je naar resultaten op de opgeven website. Google heeft echt heel interessante zoekmogelijkheden die de meeste mensen nooit gebruiken, maar o zo handig zijn!

    #66233

    Ah… toch niet Paul Bakker, want in een blog over Agilkia lees ik de volgende zin: “E

    #66238
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Misschien is het mijn grote vriend (hihi) Paul ‘Obelix’?

    Obelix
    Deelnemer

    Aangezien ik ’toch nooit win’ en slecht Duits spreek, heb ik mijn voorstel tot “Agilkia” slechts op Astroblogs geuit. Tja, nu heb ik natuurlijk net zo veel spijt als haren op mijn hoofd** .
    Maar Martin, de felicitaties zijn er niet minder op. Proficiat !! 🙂
    Ik zou zeggen : ‘Doe er een mooi lijstje omheen en hang-um op een zichtbare plak’

    ** dat worden er al behoorlijk wat minder(50+ h

    #66241
    Monique
    Sleutelbeheerder

    “** dat worden er al behoorlijk wat minder(50+ h

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.