- Dit onderwerp bevat 48 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 4 maanden geleden door .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Astronomisch nieuws, wetenswaardigheden én persoonlijke opinies
Home › Forums › Astrocorner › Astrofotografie
Tags: astrofotografie, elfje, help, newton, tips
Wat gaat daar nog een hoop werk in zitten h
Haha… dat in de war raken komt omdat ik het filmpje met de standaardinstellingen van PIPP uit 21 afbeeldingen tot animatie heb bewerkt. Die herhaalt het aantal frames een 5x en speelt het ‘heen-en-weer’ af. Vanaf 4 seconden in dit Youtube filmpje zie je dus het ’terugspoelen’ naar de beginsituatie. Ik heb ‘maar’ een uur gefilmd. Voor een volledige registratie van het baan verloop van Io van voor de planeet naar achter de planeet kost wel wat meer tijd 😉
En maandag vier je je verjaardag? Ik zaterdag! …. maar een spiegelreflexcamera zit er voor mij niet bij denk ik… 😉
Alvast gefeliciteerd!
Alvast bedankt dan. Ja aanstaande maandag 20 april word ik 53
😀 Meestal weet ik niks te verzinnen en dan krijg ik een bloemetje of zoiets. Vorig jaar was mijn lievelingsgitaar kapot en mocht ik een mooie nieuwe uitzoeken, een Taylor 110, Echt een aanwinst met een mooi vol geluid. Ik zat nu te twijfelen over een extra tweede beeldscherm of een Canon spiegelreflexcamera.
Die extra tweede beeldscherm heb ik vorige week zelf maar alvast gekocht omdat het superhandig is als je meerdere tabs open hebt staan. Nu schuif ik met m’n muis van links naar rechts 😀
Jij ook alvast gefeliciteerd Martin.
Ben de 14e september even aan het prutsen geweest met mijn camera op een montering die kan volgen. 18 fotootjes van 10 seconden op 4000ISO gestacked met Deep Sky Stacker en bewerkt in Photoshop. Grappig dat ik de Halternevel M27, nog nooit door de telescoop bekeken heb en het nu voor het eerst zie op een fotootje van mijn compact camera 😛
Copyright © 2025 · Genesis Framework · WordPress · Log in