28 maart 2024

Coen Vermeeren bekijkt UFO gefilmd door Maassluizer

Home Forums Astrocorner Coen Vermeeren bekijkt UFO gefilmd door Maassluizer

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #55999
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Een inwoner van Maassluis heeft op vrijdagmiddag 11-04-2014 een UFO gefilmd. De UFO was ruim een kwartier goed zichtbaar boven de Botlek.

    #56011
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Interessante video, bedankt voor de link Monique. Ik vraag mij wel af of ook niet andere mensen deze UFO gezien zouden moeten hebben. Ik heb net even gegoogled en zag dat Maassluis ruim 32.000 inwoners heeft. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een mobieltje met een videocamera erop. De UFO die op klaarlichte dag bijna een kwartier lang te zien was zou toch ook door anderen moeten zijn opgemerkt en gefilmd?

    #56024
    Enceladus
    Deelnemer

    Ja en nee. Hoe vaak kijk jij overdag naar de lucht?
    Als je autorijdt, dan let je normaliter op het verkeer.
    Ook als je wandelt, kijk je maar zelden omhoog.
    M.a.w.: ons blikveld is meer horizontaal dan verticaal gericht.
    Logisch, want onze ogen zitten naast elkaar en niet boven elkaar. 😉

    groet,
    Gert (Enceladus)

    #56025
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Arie, het was om 14:25 zie ik op dat filmpje. Heel veel mensen kijken meer op hun mobiel dan naar boven. Stel dat de helft niet op dat tijdstip in Maassluis aanwezig was. Dan blijven er nog 16.000 over. Ik hoor meneer niks over een geluid wat daarbij hoorbaar was. Dat scheelt de helft (denk ik) Dan blijven er 8.000 over.
    Stel dat 5% dat in de smiezen heeft gehad (400) Hoeveel van de 400 mensen maken direct met hun mobiel/camera een filmpje? Hoeveel opnames zijn goed van kwaliteit? Ik denk dat je op 50 redelijke opnames zit. Wat durven mensen daarmee? Ok

    #56032
    rudiev
    Deelnemer

    Op grenswetenschap.nl is nog een leuk artikel over het fenomeen ufo verschenen en hoe hier in de afgelopen decennia is mee omgegaan:
    http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=10172

    En als je op de site zoekt naar ‘ufo’ (rechts bovenin) kom je nog veel meer artikelen tegen over ufo waarnemingen over de wereld:
    http://www.google.nl/custom?sitesearch=http%3A%2F%2Fwww.grenswetenschap.nl&client=pub-7424703510471229&forid=1&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&cof=GALT%3A%23008000%3BGL%3A1%3BDIV%3A%23336699%3BVLC%3A663399%3BAH%3Acenter%3BBGC%3AFFFFFF%3BLBGC%3A336699%3BALC%3A0000FF%3BLC%3A0000FF%3BT%3A000000%3BGFNT%3A0000FF%3BGIMP%3A0000FF%3BFORID%3A1%3B&hl=nl&q=ufo

    #56078
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor de links Rudie. Die onderste vier verwijzen allemaal naar dezelfde site.
    Ik denk dat veel mensen daar meer over zouden willen weten. Wat ik zelf zeer respectloos vind overkomen is dat ze bij SBS dan weer zo’n X-Files muziekje eronder zetten. Stel dat ze nou ook de ‘Pink Panther theme’ bij de onderzoeken van Peter R de Vries plaatsen als intro 😀 En bij Alberto Stegeman ‘Inspector Gadget’…
    Op zo’n manier (denk ik) durven mensen al haast niet meer met hun vragen of waarnemingen serieus voor de dag te komen.
    Jammer want een heleboel is te verklaren en dan zou het kleine percentage wat overblijft meer aandacht krijgen om onderzocht te worden.
    Dat een man als Vermeeren, met een wetenschappelijke opleiding, daar zo openlijk mee naar buiten durf te treden is niet niks.

    #56085
    rudiev
    Deelnemer

    Graag gedaan! 🙂 Die tweede link bestaande uit 5 regels is

    #56086
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ik kijk haast nooit op grenswetenschap.nl ik zal het wel eens in de gaten gaan houden. Op dat onderwerp kwam ik via een omweg. Ik had beelden zitten bekijken van bliksem boven de aarde vanuit de ISS gefilmd. Van het een kwam het ander. Zo schrok ik mij rot toen ik die bovenarm/rug zag met de Lichtenberg patronen. Dat wist ik niet en had zoiets nog nooit gezien :O Ik had wel eens gehoord dat er ooit een Nederlandse keeper was getroffen door bliksem en opslag dood was.
    En vliegtuigen die door de bliksem getroffen worden.
    Toen mijn middelste zoon in Itali

    #56087
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Hoi Ruud,
    Ik heb het Aurora UFO Incident gelezen en het kwam me bekend voor.

    WOW, de foto van die vrouw met de Lichtenberg patronen had ik nog nergens gezien!
    Wat erg, het ziet er niet uit 😕 Het lijkt nog verder te gaan in haar gezicht (kan het niet goed zien op het plaatje) Heel soms verdwijnen die patronen na een maand. Nou, het is te hopen voor haar.

    Jij hebt vast wel over die gebeurtenis van The Phoenix Lights gehoord toch?

    Met die burgemeester die de pers te woord stond en het als een grap afdeed met een
    medewerker in een alienkostuum? Wat waren de burgers diep teleurgesteld in hem.

    Later kwam hij daarop terug en had zijn excuses aangeboden (hmm)

    #56176
    Wybren de Jong
    Deelnemer

    Als er inderdaad ufo’s van buitenaardse oorsprong rondvliegen, dan sturen ze zeer waarschijnlijk radiosignalen naar hun thuisbasis of naar hun moederschip of naar een buitenaardse satelliet, die het signaal vervolgens weer doorstuurt.
    Die radiosignalen zouden onze (door mensen gemaakte) satellieten kunnen opvangen. Dus ik stel voor om een soort omgekeerd SETI-programma te starten: luisteren naar verdachte radiosignalen die van de aarde zelf komen! Als die signalen er niet zijn, dan zijn er hoogst waarschijnlijk ook geen buitenaardse ufo’s actief.

    #56177
    rudiev
    Deelnemer

    @Monique
    http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=2962
    Volgens mij heb ik het wel eens op GW gelezen, maar verder niet zo bekend mee 🙂 Het was nog wel in een tijd waar niemand een mobiel had met camera, laat staan dat mensen beelden voor de grap met de computer bewerkte. Er schijnen maar 4 video van gemaakt te zijn werd, als ik het goed heb, verteld in het filmpje terwijl duizenden het gezien zouden hebben.
    Straaljagers? Kan, maar de formatie is volgens mij nooit zo strak dat de lichten op dezelfde afstand van elkaar blijven.
    Flares? Die zijn heel vatbaar voor wind, dus..
    Vreemd blijft wel dat ze op meerdere lokaties zijn waargenomen door veel mensen! Of is er een massahalucinatie aan de gang? (is de cia weer bezig geweest met lsd? 😉 )

    @Wybren de Jong
    Ik heb altijd mijn twijfels of ge

    #56193
    Monique
    Sleutelbeheerder

    @ Rudie en Wybren

    Rudie

    De Phoenix Lights (aka Arizona Lights) is een UFO top 10 gevalletje 🙂
    Jouw reactie op Wybren, twijfels over geavanceerde aliens die radiosignalen gebruiken is een hele goeie Rudie. Ik denk dat je daar een punt hebt.

    Roswell.

    Eerder schreef je,
    citaat/3 juli 2014 19:55: Ik denk dat het na

    #56220
    rudiev
    Deelnemer

    Monique,

    Ondanks dat aliens misschien niet met radiosignalen werken wil het natuurlijk niet zeggen dat ze het niet kennen 🙂 . In mijn inziens weet elke technologisch ontwikkelde beschaving wel wat radiosignalen zijn, dat is iets wat je gewoon tegen komt als je je technologisch ontwikkelt. Verder vermoed ik dat een technologisch ontwikkelde beschaving die de technologie heeft ontwikkeld om de aarde te bezoeken niet meer gebruik maakt van elektronica, of zal ik zeggen rekenen met elektronen. Misschien zullen er vast wel onderdelen zijn die nog met een vorm van elektronica werkt, maar het is slechts een kwestie van tijd tot onze eigen computers geen gebruik meer maken van elektronen om te rekenen maar met fotonen in optische transistors. Deze stap is jaren geleden al gemaakt om daar de technologie voor te gaan ontwikkelen. Het kan nog enkele tientallen jaren duren, maar het komt er wel aan!
    Het blijft allemaal speculeren over buitenaardse technologie

    #56221
    Enceladus
    Deelnemer

    Ik herinner me wel de Sojoez-Apollo meeting in de ruimte, naar ik meen in 1975. De Amerikanen waren verbaasd over de achtergebleven technologie in de Sojoez. Het antwoord van de Russen: “We willen niet dat onze ruimtevaartuigen gevoelig zijn voor EMP.

    Verondersteld dat een technologisch zeer geavanceerde beschaving ons ebzocht heeft, dan valt het toch niet helemaal uit te sluiten dat ze zich verslikt hebben in onze hopeloos verouderde technologie. Ter vergelijk: zouden wij ons over 500 jaar nog druk maken over overdrukbeveiligingen voor stoomketels als we dan gebruik maken van de verre opvolgers van onze moderne motoren?

    groet,
    Gert (Enceladus)

    #56248
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Over het wel of niet gebruiken van radiosignalen door aliens: de radiozender van de in 1977 gelanceerde Voyager 1 heeft een vermogen van slechts 22 watt, vergelijkbaar met de radiozender in een politiewagen en ook die kunnen we nog steeds horen. Zie: https://www.astroblogs.nl/2013/09/13/radiotelescopen-leggen-radiogloed-van-voyager-1-vast/ Aliens die met hun geavanceerde technologie veel sterkere radiozenders gebruiken zouden dan toch wel hoorbaar moeten zijn?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.