19 april 2024

Coen Vermeeren bekijkt UFO gefilmd door Maassluizer

Home Forums Astrocorner Coen Vermeeren bekijkt UFO gefilmd door Maassluizer

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #56249
    Enceladus
    Deelnemer

    Ja, maar als radio nou gewoon ontzettend verouderd is voor die aliens, waarom zouden ze dat dan nog gebruiken? Hoeveel stoomvoertuigen zie jij nog vandaag de dag? Die zijn er eigenlijk alleen nog in museale toepassingen. Misschien zitten er op vele lichtjaren afstand wel een paar aliens met een nostalgische inslag nog wat te doen met een paar zendertjes, maar de rest van hun beschaving communiceert vermoedelijk op een veel geavanceerdere manier.

    groet,
    Gert (Enceladus)

    #56258
    rudiev
    Deelnemer

    Elektromagnetische straling is overal aanwezig in het universum, we leven in een elektromagnetisch universum. Dus aliens zullen er vast wel rekening mee houden dat hun technologie niet vatbaar is voor welke vorm van elektromagnetische straling dan ook.

    #56290
    Enceladus
    Deelnemer

    @ Rudie: Dat denk ik ook. Die Sojoez-Apollo-meeting was een voorbeeld. Nota bene twee verschilende opvattingen binnen

    #56293
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Het vergelijk met stoomketels! 😀
    Ik had het niet beter kunnen omschrijven, Gert. Wat Rudie zegt lijkt op het eerste gezicht wel redelijk. Maar juist daarom zou het anders kunnen zijn. ‘Wij’denken zoals wij denken. Beter moeten wij niet denken zoals wij denken. Wat weten ‘wij’nou?
    Denk je dat aliens stopcontacten hebben en hun mobieltje opladen? Om maar een zijstraat te noemen 😛
    Ik zou er geen probleem van maken om ‘naast’ze te leven. Net zoals hele jonge kindjes niet met elkaar spelen maar ‘naast’ elkaar spelen.

    #56294
    rudiev
    Deelnemer

    Hoe een beschaving ook denkt, natuurwetten zijn overal hetzelfde. Interpretaties, wellicht door gebrek aan kennis, kunnen natuurlijk wel verschillen zoals Enceladus aangeeft. Maar hoe ver je technologisch ook bent, elektromagnetisme blijft altijd in de natuur aanwezig, dus zal je daar rekening mee houden dat je technologie daar niet vatbaar voor is.
    Stel dat we over x-jaar naar de sterren kunnen reizen, dan gaan we waarschijnlijk bijvoorbeeld ook pulsars bestuderen. We zorgen dan wel dat onze technologie niet vatbaar is voor de radiopulsen. Het zou wat zijn als daardoor de technologie het af laat weten 🙂

    Verder kan ik, om lekker te miereneuken 🙂 , nog opmerken dat we ons geen zorgen maken voor dat overdrukventiel omdat het waarschijnlijk niet gebruikt wordt in die nieuwere technologie. Maar dat neemt niet weg dat we in systemen waar wel druk aanwezig is zorgen dat deze druk indien nodig zich kan verlagen, eventueel mbv een (soort van) overdrukventiel oid. Dit blijft toch aanwezige kennis welke je geleerd wordt, mijn inziens. Zo blijft elektromagnetisme ook een kennis die altijd wel geleerd wordt, weer mijn inziens 🙂 .

    Verder gebruikte de amerikanen ook nog oude technologie in de spaceshuttles. Daar werden de oude intel 8086 processoren in gebruikt, de processoren die in de eerste pc’s voor thuis zaten. Deze technologie is ook nooit vernieuwd, omdat men net als de russen dachten dat nieuwere en vooral ook kleinere technologie vatbaarder zou zijn voor de kosmische straling.
    Zo zocht Nasa in 2002 nog haastig naar de oude hardware, zelfs op ebay 🙂 :
    http://tweakers.net/nieuws/21786/nasa-op-zoek-naar-8086-chips.html

    Tegenwoordig worden er cubesats met smartphones uitgerust en blijken deze het zonder problemen, hoewel wat afgeschermd, te werken. Aldoende leert men 🙂

    Haha Monique, ik vind het altijd leuk hoe jij komt met het denken van het omgekeerde, dat is me al een paar keer opgevallen 🙂 . Tuurlijk is dat een goede manier van denken om het eens van de andere kant te bekijken, niets mis mee! Maar ik blijf erbij dat elektromagnetisme een kennis is die altijd wel geleerd wordt en mee rekening wordt gehouden wat betreft technologische kennis van een technologisch ontwikkelde beschaving. Het doet mij erg aan films denken om te denken dat technologisch ge

    #56298
    Monique
    Sleutelbeheerder

    De mensheid met hun snelle technologische ontwikkeling in de laatste 100 jaar, is voor buitenaardsen interessant om in de gaten te houden. Zo sleept het mensmannetje, gewapend met knuppel en neusbijltje, zijn mensvrouwtje de grot in. En nu zit mijn oudste kleindochter naar ‘de wielen van de bus’ te kijken op de tablet 😀

    Hoe ziet het er over 100 jaar uit? De mens zal waarschijnlijk een ander soort technologische ontwikkeling gaan ervaren de komende 100 jaar (veel sneller) in vergelijking met de afgelopen 100 jaar.
    Voor je het weet is het niet de mens met de computer, maar de computer met menselijkheid :-O

    Buitenaards bezoek
    Reportage uit Uitzending Brandpunt 13 april 2014
    http://brandpunt.incontxt.nl/seizoenen/2014/afleveringen/13-04-2014/fragmenten/buitenaards-bezoek

    #56314
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Ah…. het fameuze tether-incident. Ik heb daar ook wel eens over geblogd, ’t blijft een raadsel: http://www.astroblogs.nl/2010/10/09/wat-vloog-er-in-beeld-tijdens-het-tether-experiment-van-sts-75-columbia/

    #56317
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Arie, volgens mij weet jij elk blog wat je ooit geschreven hebt te herinneren 😀 En dat zijn er heel veel! Ja, het blijft een raadsel. Wie Weet wat dat raadsel nog gekost heeft.

    Ik vond nog een filmpje van de Discovery missie STS-48. Op 15 september 1991, gefilmd door de buitencamera van de spaceshuttle, zie je een lichtgevend object naar links voorbijkomen. Dan links in beeld een flits waarop het object direct naar rechts wegschiet. Vervolgens nog twee lichtstralen de ruimte in. De commentator wekt de indruk dat de twee latere lichtstralen vanaf de aarde vandaan komen. Dat belooft niet veel goeds vraagt hij zich dan ook af :O 😕 🙁

    Check vanaf 6:40

    UFO Footage – STS-48 – “Abrupt Turn” – Full Length Original

    #56365
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Wel eens van de Hessdalen lights (Noorwegen) gehoord? De vreemde lichten die daar tot wel 20 keer per week verschenen. Onderzoekers trokken naar Hessdalen om de boel te onderzoeken.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Licht_van_Hessdalen
    The Hessdalen Lights: UFOs over Norway – Truthloader Investigates

    http://www.klikk.no/produkthjemmesider/vimenn/article397642.ece

    https://www.youtube.com/watch?v=ZKpECnEgjzA
    Deel 1 UFO Portal over Hessdalen Part 1

    #56415
    rudiev
    Deelnemer

    http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=9078
    Ja, ook over de hessdalen light heb ik wel eens gelezen. Dit is ook

    #56511
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Rudie, die van de Brown Mountain Lights wist ik nog niet 😕
    Of ik hem bij de Top 10 op de lijst zet, hmm.
    Dan zou ik eerder denken aan Betty en Barney Hill (heel bekend)

    En niet te vergeten de UFO sightings in Stephenville. Zelfs een heel footballteam stopte de wedstrijd en keken met z’n allen naar boven.

    Wel eens over die UFO waarneming (in 1994) gehoord? Het gebeurde bij een schooltje (Ariel School)in Ruwa, Zimbabwe?
    Twaalf kinderen zijn daar persoonlijk door Professor Dr.(en kinderpsycholoog) John Mack ondervraagd. Hun ouders en leerkrachten ook. Zij hebben tekeningen gemaakt van wat ze herinnerden.
    John Mack http://en.wikipedia.org/wiki/John_E._Mack

    De gesprekken met die kinderen zie je vanaf deel 2/5 (7:20) 🙁

    Zelf vind ik die gebeurtenis wat grimmig 😕 En als het om kinderen gaat al helemaal.

    #56512
    rudiev
    Deelnemer

    Monique,

    De brown mountain lights wil ik ook niet aan ufo’s linken, want daar is waarschijnlijk een natuurlijke verklaring voor. Dit is ook wel eens op discovery/ngc geweest. Zie nog eens eens volgend filmpje van ngc:

    Ik plaatste dit vooral omdat er misschien een vergelijking is met de hessdalen lights en dat die dus misschien ook niets met ufo’s te maken heeft, beide verschijnselen vinden plaats in berg- en dalachtige gebieden.
    Zelfde met de Marfa lights en misschien wel meer van dit soort lichtverschijnselen over de wereld.

    Dat verhaal in ruwa, zimbabwe heb ik ook wel eens gelezen. Het is inderdaad opmerkelijk dat alle kinderen wel hetzelfde vertellen en tekenen. Zie http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.asp?i=15025 , helaas bestaat de bron niet meer, maar er staan nog wel een drietal filmpjes in het GW artikel.

    #56543
    Enceladus
    Deelnemer

    Vraagje: vandaag de dag hebben we toch de beschikking over drones? Waarom worden er in de Brown Mountains dan geen drones op af gestuurd? Leuk om op grote afstand waarnemingen te doen, maar wel een beetje suf als moderne technieken meer mogelijkheden bieden.

    groet,
    Gert (Enceladus)

    #56556
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Olaf had er al een blog over geschreven. De UFO boven Chili. http://www.astroblogs.nl/2014/07/13/object-boven-chili-een-echte-ufo/

    Nu was het vandaag ook een item bij Jason McClellan en Maureen Elsberry in Spacing Out 😀

    Chilean government can’t explain UFO photos

    #56557
    rudiev
    Deelnemer

    Enceladus,

    Ze zouden op elke plek waar lichtverschijnselen zijn wel drones kunnen gebruiken, niet alleen voor de brown mountain lights, maar ook de door monique genoemde hessdalen lights. Probleem is, volgens mij, dat er geen vaste locatie is waar deze lichtverschijnselen plaatsen vinden, dus je moet maar net op de goede plek met je drone zijn. Ook zijn de verschijnselen volgens mij te kort om er eventueel heen te vliegen met je drone. Zelfs de hele meuk aan apparatuur bij de hessdalen lights heeft nog niets opgeleverd, terwijl er toch aardig wat staat waarvan je zou verwachten dat het iets aan informatie op zou kunnen leveren.
    Neemt niet weg dat met een drone gefilmde beelden van dichtbij wel veel meer inzicht zou kunnen geven in het verschijnsel.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.