19 april 2024

Dichter bij de maan

Home Forums Astrocorner Dichter bij de maan

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #82551
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Het filmpje van de maan. Later was het onbewolkt, maar mijn telescoop moest nog even op temperatuur komen. Gelukkig wat redelijke opnames kunnen maken voordat er weer langzaam sluimerende bewolking voor de maan schoof.
    Ook best mooi om dat te filmen. Vooral die oranjeachtige ring rond de maan. Die heb ik uit de losse pols gefilmd door de Canon 700

    In het eerste shot zie je de Canon ixus 220HS op de achterkant van mijn telescoop met de maan in de display en in de lucht.

    Daarna een foto gemaakt met de Canon 700 die ik handmatig heb scherpgesteld.

    Vervolgens zie je de levende beelden. De lens van de 700D camera heb ik eraf gehaald. Via een tussenstuk en een deel van de Barlowlens zit de spiegelreflexcamera aan de telescoop. De telescoop vervangt de lens. Het tussenstuk van de Barlowlens moet ertussen omdat anders de camera tegen de viewfinder van de telescoop zit (de camera zit aan de bovenkant van de telescoop)
    Zo gebruik ik het tussenstuk van de Barlowlens tenminste ook nog eens Door het zo te doen kan ik alleen niet meer uitzoomen. De maan is te groot.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.