23 april 2024

Flesje met ons zonnestelsel en geur

Home Forums Astrocorner Flesje met ons zonnestelsel en geur

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #115144
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Belofte maakt schuld. Ik had mijn 2 oudste kleindochters beloofd dat we een keer flesjes van klei zouden gaan maken met Das-klei. Die klei wordt vanzelf hard en daarna kan ieder ze naar eigen smaak beschilderen. Eerder had ik 3 glazen koffiesiroopflesjes bewaard om daar de klei omheen te wikkelen.

    Toen zij een weekend kwamen logeren zijn we aan de slag gegaan. De een had meer geduld dan de ander, maar na een dik uur waren ze af. De andere dag waren de flesje nog niet helemaal droog dus heb ik hun kleiflesjes in een schoenendoos meegegeven zodat ze ’t thuis kunnen verven.

    Gisteravond kwam het idee bij mij op om mijn flesje met de zon, sterren en planeten te beschilderen. Voor de leuk heb ik de regenboog, wolk, bliksem en UFO er ook maar bijgezet. Deels met nagellak (dan glimt het gelijk) en deels met DecoArt Hobbyverf. Oh, en niet te vergeten begint het bovenaan met de oerknal (flesopening met geurstokjes)

    Ik had nog een aangebroken flesje met geurstokjes en frambozenlucht die ik overgegoten heb in het flesje met ’t geschilderde zonnestelsel.

    Laat de geur van frambozen nou ook de geur van het universum zijn!

    (Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd wat de 2 meiden op hun flesjes geschilderd hebben. Mijn schoondochter appte dat ze al begonnen waren met het verven.)

    #115337
    Monique
    Sleutelbeheerder

    De beschilderde flesjes van allebei de kleindochters zijn af (6 en 8 jaar) Leuk voor in de boomhut of hobbithuisje.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.