19 april 2024

Het grote HTK-astronomen-draadje

Home Forums Astrocorner Het grote HTK-astronomen-draadje

Tags: 

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #57499
    Enceladus
    Deelnemer

    Onderstaande bericht is afkomstig van HTK-kosmoloog Wim van Kampen. Wij (de Astroblog-moderators) zullen berichten van HTK-ers consequent verwijderen bij reacties op blogs en naar dit draadje verplaatsen. Onderstaande test is dus nadrukkelijk niet mijn mening, idee of opvatting.

    Wim+van+Kampen zegt:
    18 augustus 2014 op 00:25 (Bewerken)
    Beste Arie,

    Dat is een scherpe vraag die ik uitsluitend in natuurfilosofische zin kan beantwoorden.

    Kort door de bocht heeft rudiev het voor de hand liggend antwoord al gegeven.
    Maar er zit meer aan vast.

    Er zijn vijf redenen voor een vlak heelal ter grootte van 1E+35 m:
    1 De Natuurwet is, zoals ik hem geformuleerd heb, onsterfelijk (hier ga ik niet verder op in).
    2 Het heelal veranderd zowel ni

    #57513
    Enceladus
    Deelnemer

    Ook onderstaande bericht is afkomstig van HTK-kosmoloog Wim van Kampen. Wij (de Astroblog-moderators) zullen berichten van HTK-ers consequent verwijderen bij reacties op blogs en naar dit draadje verplaatsen. Onderstaande test is dus nadrukkelijk niet mijn mening, idee of opvatting.

    Wim+van+Kampen zegt:
    18 augustus 2014 op 23:27 (Bewerken)
    Beste Arie,

    Dit vind ik nou jammer, maar wellicht mijn eigen schuld.
    Ik had niet voorzien dat jij uit mijn antwoord de conclusie zou trekken dat een foton op enig moment tot stilstand komt. Uiteraard is dat niet zo.

    Stel: Een lijn ter grootte van de 1 * Plancklengte is het heelal.
    Een kleinst begrensde lijn is een onbegrensde aaneenschakeling van onbegrensde (kleine) lijnen (punten).
    Een foton ter grootte van een onbegrensd (kleine) lijn reist nu in een bepaalde richting parallel met de aaneengeschakelde onbegrensd (kleine) lijnen.
    De foton zal nooit het einde van de kleinst begrensde lijn bereiken.

    Stel: Een lijn ter grootte van de 1 / Plancklengte is het heelal.
    Een grootst begrensde lijn is een onbegrensde aaneenschakeling van (kleinst) begrensde lijnen.
    Een foton ter grootte van een (kleinst) begrensde lijn reist nu in een bepaalde richting parallel met de aaneengeschakelde (kleinst) begrensde lijnen.
    De foton zal nooit het einde van de grootst begrensde lijn bereiken.

    Ook deze voorbeelden weerspiegelen de Natuurwet!

    Kortom: Niets zorgt voor het in

    #57514
    Enceladus
    Deelnemer

    Co van Driel is kennelijk van mening dat Jezus’ wederkomst mogelijk wordt door middel van een alles vernietigende inslag op onze planeet van een planeto

    #57515
    Enceladus
    Deelnemer

    Zo, nu dit hier staat, wil ik er wel even op reageren. Meneer van Driel, u bent het levend bewijs dat bepaalde vormen van religie een gevaar vormen voor de geestelijke volksgezondheid. Als u serieus denkt dat Jezus terugkomt d.m.v. de inslag van een planeto

    #57516
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ik kan het mis hebben Gert, maar volgens mij bedoeld Co dat niet op die manier.

    #57518
    Enceladus
    Deelnemer

    Monique, als iemand onder een blog over de mogelijke totale vernieting van alle leven op onze planeet schrijft dat hij hoopt dat Jezus zo snel mogelijk terugkomt, dan kan ik dat niet anders interpreteren dan als godsdienstwaanzin.

    In Co’s kringen wordt namelijk verkondigd dat als Jezus terugkeert de mensheid allerlei beproevingen te verduren krijgt. Wie zich dan nog niet bekeert, draait de hel in, terwijl Co en zijn companen verzekerd (denken te) zijn van een eerste klas plaatsje in de hemel…

    Het gevaar van dit soort opvattingen is dat dergelijke mensen misschien ooit weleens geneigd zouden kunnen zijn om het noodlot een handje te helpen…

    Als Co het zo allemaal niet bedoeld heeft, dan mag hij dat hier (en niet als reactie op een blog!) uitleggen.

    groet,
    Gert (Enceladus)

    #57519
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Gert, ik ken Co’s kringen niet. Op 16 maart 2880 zou het einde verhaal zijn volgens het doemverhaal. Zoals Co het heeft opgeschreven lijkt het alsof de vernietigende inslag met de terugkomst van de Heere Jezus te maken heeft. Ik denk dat Co (die gelovig is) de Heere Jezus liever vandaag dan morgen terug zou willen om de Aarde de goede kant op te draaien.
    Kijk bijvoorbeeld wat een leed er in Irak is met de gevechten tussen de jihadisten van ISIS, de Koerden en het Iraakse leger. En dat allemaal op onze mooie blauwe planeet. Zo’n mooie draaiende bol die vanaf afstand er zo vredig uitziet.

    Gert, jouw reactie is best pittig naar Co toe. Maar zoals ik al zei, ik kan het totaal mis hebben en dan zou Co het misschien zelf wat duidelijker kunnen uitleggen. Misverstanden, daar houden we niet van toch? 😀

    #57520
    Enceladus
    Deelnemer

    Wim van Kampen heeft helaas nog niet begrepen dat zelfverzonnen natuurwetten e.d. niet gewenst zijn in reacties op blogs. Hij schreef zojuist het volgende:

    Wim+van+Kampen zegt:
    19 augustus 2014 op 11:55 (Bewerken)
    Monique,

    Ik respecteer het verzoek van Arie omdat het onderwerp waar ik naar toe wil betrekking heeft op de oerknal.

    Helaas lukt het mij niet om in te loggen, terwijl ik toch geregistreerd ben (Het wieltje blijft maar draaien).

    Je verdient toch het volgende antwoord op je vraag.

    Volgens de Natuurwet geldt:
    Als waar is: Er is gevulde ruimte.
    Is ook waar is: Er is lege ruimte.
    Conclusie: Er is zowel gevulde als lege ruimte.
    ? In de zin van: Het komt beide voor.

    Als waar is: Er is zowel gevulde als lege ruimte.
    ? In de zin van: Het komt beide voor.
    Is ook waar is: Er is IETS.

    Als waar is: Er is IETS.
    Is ook waar is: Er is NIETS.

    De tegenpool van gevuld is leeg, toch?
    De tegenpool van IETS is NIETS, toch?

    Probeer ook eens mijn gedachtenexperiment te begrijpen.
    Dit is bij Arie kennelijk niet gelukt!
    Het leidt tot de relativiteitstheorie met betrekking tot verandering van grootte.

    De garoetten.

    #57521
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Met dat antwoord van Wim ga ik niet verder mee komen 😉
    Dan kijk ik uit naar Co’s uitleg.

    #57522
    Enceladus
    Deelnemer

    Monique, Co mag zelf uitleggen hoe hij het dan mogelijk w

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.