29 maart 2024

Het ISS om 19:52 gefilmd

Home Forums Astrocorner Het ISS om 19:52 gefilmd

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #117908
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ik heb twee filmpjes gemaakt. In het eerste filmpje zie je eerst Venus die ik gisteren had gefilmd. Vervolgens op Stellarium gekeken wanneer het ISS langs zou komen. Op Heavens Above het ISS in de gaten gehouden en wat fragmenten erin verwerkt. Het is gefilmd door de Canon 700D met een ingezoomde lens. Het viel daarom niet mee om het ISS vanaf het moment dat ’t zichtbaar was meteen in beeld te krijgen.

    In de het tweede filmpje zie je hoe ik vooraf Venus in beeld heb om vervolgens richting het zuiden te gaan voor de oriëntatie. Daarna zie je mij modderen om het ISS in beeld te krijgen.
    Mijn nieuwe uitdaging is hopelijk het geluk te hebben om het ISS door de telescoop te filmen. Het gaat zo snel allemaal.

    De Starlink-satellieten waren te donker voor een film. Ik zag ze vanaf 21:18 langskomen, maar later op de computer waren twee redelijk zichtbaar en de rest was te donker. Ik heb veel tijd gestopt in het vertragen van het ISS. Ik had 3 keer het ISS in beeld (gaat zo ontzettend snel) dus heb ik vertraging van een vertraging gemaakt met 2 screenshots van de scherpste beelden. Zelfs dat was nog een gedoe om beeld voor beeld iets uit te zoeken.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.