25 april 2024

Het mysterie van de graancirkels

Home Forums Astrocorner Het mysterie van de graancirkels

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #62858
    Monique
    Sleutelbeheerder

    In drie afleveringen neemt het Duitse team van ‘The Croppies’ je mee naar de graancirkels in Wiltshire. Wiltshire is de hotspot van graancirkels. De vraag is of zij door mensen of buitenaardsen gemaakt zijn.

    SETI, Search for Extraterrestrial Intelligence, is een project waarbij door radiotelescopen wordt gezocht naar elektromagnetische signalen uit de ruimte.
    Dit keer kijken we niet ‘omhoog’, maar gaan we met het Duitse team mee het veld in.

    Het leuke, indrukwekkende reisverslag is goed te volgen. Een drone wordt ingezet om over een graancirkel te vliegen. Robert Fleischer interviewt verschillende toeristen. Er wordt zowel in het Engels als Duits gesproken. De beelden spreken voor zich.

    Het land van de boeren, waar de graancirkels binnen enkele seconden verschijnen, trekt vele bezoekers van over de hele wereld aan. Eens per jaar houdt men in Wiltshire de zomerlezingen. Er is daar ook een tentoonstelling waar de enthousiaste graancirkeltoerist allerlei foto’s van graancirkels kan bekijken, die het afgelopen jaar gemaakt zijn.

    Oh ja, de meeste cirkels hebben een omvang van 60 meter en kost de boer tussen de

    #63274
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Aflevering 4

    Niet alle boeren zijn even blij met de graancirkels op hun land. Zij krijgen spontaan de hik bij de gedachte aan al die ’toeristen’ die ongevraagd langskomen en ook nog eens in de graancirkel gaan picknicken. Zodra zij ontdekken dat er een graancirkel op hun land is verschenen, vernielen ze de patronen zodat het waardeloos voor onderzoek is.
    De meeste graancirkels worden overigens door mensen gemaakt. En de graancirkels die niet door mensen gemaakt zijn? Dat is tot nu toe nog steeds een raadsel.

    Aflevering 5

    Samen met naamgenote Monique (Nederlandse), gaat het Duitse team op onderzoek uit. Er is ergens bij een boer opnieuw een graancirkel verschenen. Zodra zij de juiste plek gelokaliseerd hebben, rijden zij er naartoe. Helaas is de boel afgesloten dus zit er niks anders op dan bij de boer langs te gaan om toestemming te vragen. De boer verleend geen toegang, maar dan is er altijd nog een plan B
    Samen met Monique rijden ze naar een plek in de buurt van de graancirkel en halen zij hun drone tevoorschijn om toch opnames te maken.
    Wat blijkt…de boer was waarschijnlijk zo ge

    #63287
    rudiev
    Deelnemer

    Engelse ondertiteling voor de mensen die duits hebben laten vallen op school! 🙂
    Alleen is 99% van de graancirkels gewoon mensenwerk en is 1% discutabel als je er in wilt geloven. Sja, waarom zou een buitenaardse soort graancirkels maken als je de technologie heb om met je ruimteschip naar onze planeet te komen? Waarom zetten ze geen filmpje op youtube? 🙂

    #63288
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ik heb geen idee hoe die percentages zijn. Ik vind deze reeks leuk omdat het echt een onderzoektocht is. En ach, je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

    Wij hebben hier ook eens een graancirkel gehad. Dat was een jaar of 15 geleden. Het heeft zelfs de plaatselijke krant gehaald inclusief een foto van bovenaf. Je kon meteen zien hoe knullig het eruit zag. Ik vertelde het aan een van mijn zonen die spontaan in de lach schoot toen hij de foto bekeek. Wat was het geval? Er gingen geruchten op school dat een aantal leerlingen van plan waren ’s avonds verderop in het veld een graancirkel te maken.
    Uit het artikel in de krant kon je ook wel opmaken dat ze het niet echt serieus namen 😉

    Nog even terugkomend op die percentages. Zit ik op de site van die Monique Klinkenbergh te kijken of ik daar wat meer over kan vinden, zie ik bij ‘NIEUWS’ in het rijtje ‘sprekers’ ineens een ex(?)lerares van de christelijke basisschool
    waar mijn jongens vroeger op gezeten hebben! Gossiemikkie zeg.
    Zij heeft zich nogal verdiept in de graancirkels blijkt.
    Sterker nog, ze heeft zelfs een boek over graancirkels voor kinderen geschreven.
    http://annemiekewitteveen.blogspot.nl/p/blog-page_15.html

    Hier de link van de site van Klinkenbergh

    Monique Klinkenbergh – Graancirkels, op zoek naar het ultieme bewijs (12 sept 2012)


    Wel een bummer dat in het hele rijtje sprekers dan ook de naam van die Robbert van den Broeke voorkomt. Zie ik die naam, dan haak ik meteen af pff (diepe zucht)

    Ik weet niet, maar dan kijk ik toch liever naar zo’n Duits graancirkelreisverlagfilmpje dan zo’n zwevende site.
    BTW (by the way), Coen Vermeeren (TU Delft) staat er ook ergens tussen en die neem ik w

    #63343
    rudiev
    Deelnemer

    Haha die Foeke Kootje in deel 5! Hij had vreemde lichtjes/vliegende dingen gefilmd boven graancirkels die de documakers wel wilde zien. Maar helaas, geen demo, koop de dvd maar! 🙂

    #63358
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Was mij ook opgevallen. Om je dood te schamen (voor die paar seconden) Echt weer typisch een Hollander. Vet dat die Duitse documakers dat dan ook maar even erin gemonteerd hebben.
    Tsjongejongejonge, het zou niet eens bij me opkomen om direct de dvd te verkopen.
    Triest!

    #63372
    rudiev
    Deelnemer

    Ik moest gelijk denken aan wat de zuiderburen nog wel eens zeggen over ons hollanders: dat de hollanders gierig zijn.
    Wat ik daarna helemaal grappig, of raar, vond is dat ze die dvd dan ook nog eens op de laptop van die Foeke gaan bekijken! Tenminste, ik zou denken dat Foeke zijn dvd wel op zijn laptop zou hebben staan.
    Maar ok, Foeke zal wel gedacht hebben ‘ik heb jullie dvd moeten kopen, dus jullie kopen de mijne ook maar!’

    #63378
    Monique
    Sleutelbeheerder

    En dan zitten ze buiten met de laptop. Zegt Foeke:’as you can see it’s not a bird’
    Hij heeft het woord bird nog maar net uitgesproken en je ziet een vleugeltje wapperen vanaf 18:40 (heel snel) hahaha.

    #63491
    rudiev
    Deelnemer

    Ik moet zeggen dat ik ook mijn bedenkingen had van de gefilmde bollen/lichten van Foeke. Ik denk ook dat Foeke eerder zijn alu hoedje op heeft dan dat hij het echt objectief probeert te benaderen. Maar ok, hij heeft in ieder geval 1 dvd verkocht.
    En Foeke heeft zijn IMDB entry 🙂
    http://www.imdb.com/name/nm5869213/

    #63553
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Aflevering 6

    In deze aflevering worden verschillende meningen gedeeld. Zo denkt ene Vitali dat er meer achter de graancirkels schuil gaat. Met zijn kristallen schedel bezoekt hij graancirkels, plukt graan om er later mee te badderen en die zijn chakra’s reinigen. Hij voelt zich daarna als herboren 😀
    Voor hem staat vast dat het met buitenaardsen te maken heeft.

    Verder wordt er gesproken over de vliegbasis verderop en er worden plannen gemaakt om ’s nachts opnames te gaan maken met de bedoeling om lichtbollen of zelfs een UFO’s te filmen. Nou, dat klinkt spannend toch? Het Duitse team wordt bij de gedachte al lacherig.

    De wiskundige Dr. Nick Jagiella, tevens chef graancirkel-scepticus, neemt geen blad voor de mond: alles is door mensen gemaakt.

    Maar zou die verklaring wel zo eenvoudig zijn? Samen met twee UFO onderzoekers gaan Frank en Robert (van het Duitse Croppiesteam), ’s nachts mee de graancirkel in om met professionele apparatuur opnames te maken. Een mooie maan, sterren, knipperende lichten (van vliegtuigen) Het team ligt op de loer.
    Maar ja, zoals in het filmpje al wordt aangegeven, UFO’s haken meestal af zodra er gefilmd wordt (haha)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.