25 april 2024

Heteluchtballon over mijn dak :-D

Home Forums Astrocorner Heteluchtballon over mijn dak :-D

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #58092
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ik was met het eten bezig en zag door het keukenraam een enorme grote heteluchtballon boven het veld.
    Even dacht ik dat hij ging landen. Zo groot heb ik hem nog nooit gezien!

    View post on imgur.com

    Hot Air Balloon

    #58126
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Op de bovenste foto lijkt het wel of ‘ie in brand staat. Gelukkig was dat niet het geval. 🙂

    #58179
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ik dacht ook even dat ie in de hens ging. Er moest wel een paar keer gegast worden omdat ze verderop over die flat moesten.
    Zo’n ballon gaat best nog snel omhoog. Ik bleef toch maar even kijken, je weet maar nooit :O Ik zal never nooit in zo’n mandje onder een heteluchtballon gaan.

    Stiekem hoopte ik even dat hij op het veldje voor mijn deur zou landen. Ik heb al een helikopter. Een man die met een kleine kitscherige UFO drone op het veld stond te spelen vond ik een beetje genant om te filmen 🙂 Was wel lollig om naar te kijken 😀 Tja, wat zou de volgende keer weer over mijn dak gaan…

    #58529
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Het kan ook anders aflopen met een heteluchtballon.
    https://www.youtube.com/watch?v=lboGimRrLz8

    #58588
    rudiev
    Deelnemer

    Of je wordt knockout geslagen door de boer 🙂 (ik geef de boer gelijk in dit geval, de inbrekers!)
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/667846/1/1/50/boer-slaat-ballonvaarder-knock-out.html

    #58603
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Wat een kort lontje heeft die boer. Komt niet sympathiek over allemaal. Ik snap zoiets gewoon niet Rudie. Dat je d

    #58617
    rudiev
    Deelnemer

    Knock out slaan is een wat zware reactie ja, ik moet er eigenlijk ook wel een beetje om lachen als ik eerlijk ben. Maar als ballonvaarder kan je niet verwachten dat elke boer gelijk tijd voor je maakt zodat je de ballon van zijn land kan halen. Als gezegt wordt dat je de volgende dag maar terug moet komen, want de boer was op een feestje, en je gaat dan toch het hek uit de scharnieren tillen..tsja.. dat zouden ze ook weer niet moeten doen dan. Wat mij betreft ben je dan een inbreker en heb je als bewoner het recht je te verdedigen met gepast geweld. Maar de andere actie van de boer zoals op hun inrijden keur ik ook af hoor. Kort schietlontje had de boer zeker!
    Persoonlijk zou ik er ook geen probleem van maken en hadden ze de ballon van het land mogen halen.

    Vorig jaar heb ik ook een actie van een ballonvaarder gezien waarbij die ook maar net over bomen ging. Was vorig jaar zomer en ik was een stukje fietsen toen ik ook een ballon opmerkte. Die kwam ook steeds lager richting een weiland waardoor ik eigenlijk dacht dat ie ging landen, dus bleef ik even kijken. Maar die scheerde toen ook maar net boven de bomen langs die op een dijk stonden en daarna ging ie eigenlijk weer stijgen en vloog weer rustig verder. Ik dacht even dat het zelfs mis zou gaan en dat ie in de bomen terecht zou komen met z’n mandje.

    Ik vraag me dan af of het toch nog zo moeilijk is met zo’n ballon te vliegen of betreft het toch foutjes van de vaarder, want ze kunnen toch eerder een dot gas kunnen geven om weer opstijgen?

    #58637
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Je zou je toch haast gaan afvragen of het allemaal wel zo veilig is met zo’n heteluchtballon.

    In de Amerikaanse staat Virginia (11-05-2014) raakte de mand onder de ballon hoogstwaarschijnlijk een elektriciteitskabel, waardoor die in brand vloog en neerstortte. Drie doden 🙁
    http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/3653287/2014/05/11/Derde-dode-ongeluk-heteluchtballon-gevonden.dhtml

    26-02-2013

    #58648
    rudiev
    Deelnemer

    Ja inderdaad, je gaat je afvragen hoe veilig het is. Maar er zullen statistisch misschien minder ongelukken gebeuren als met een auto. Wellicht hetzelfde als met een vliegtuig, opzich veilig, maar als het fout gaat is het ook goed fout.
    Maar daarnaast ben je ook wel heel afhankelijk van het weer en de thermiek en zoals bij de mensen die in de nijl landde van de hoeveelheid gas die mee wordt genomen. Want als dat opeens op is kan de ballon nog maar

    #58675
    Monique
    Sleutelbeheerder

    OMG, dat eerste filmpje is echt een nachtmerrie Rudie 🙁 Hoe imposant het ook is om zo’n heteluchtballon door de lucht te zien gaan… afschaffen dat primitieve vermaak. Het is niet veilig genoeg om vanuit een mandje onder een heteluchtballon het luchtruim te controleren.

    Eens per jaar is er hier (200 meter vanaf mijn huis) het vliegerfestival langs de Maas. Met enorme grote vliegers in allerlei vormen of (Disney)figuren. Niet normaal wat een idioot grote exemplaren ertussen zitten 😀 Urenlang kun je die dingen op kilometers afstand al in de lucht zien. Misschien een leuk alternatief 😉

    Wel eens die beelden van de Hindenburg (1937) gezien?

    #58751
    rudiev
    Deelnemer

    Blijft bizar om die vuurzee van de hindenburg te zien. Maar het was dan ook een brandbare combinatie, waterstof en dat brandbare metaal als coating van de zeppelin zelf.
    http://www.discovery.com/tv-shows/mythbusters/videos/hindenburg-minimyth.htm

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.