28 maart 2024

Is er een buitenaards ruimteschip in de buurt?

Home Forums Astrocorner Is er een buitenaards ruimteschip in de buurt?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #101302
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Het zou zomaar kunnen dat we te maken hebben met een buitenaards ruimteschip in onze nabijheid.

    Avi Loeb (Harvards top astronoom), heeft nogal voor wat opschudding gezorgd toen hij met zijn theorie over Oumuamua naar buiten kwam.
    Sinds het uitgeven van zijn controversiële paper staat hij in de spotlights.
    Toen elke astronoom probeerde te achterhalen hoe het interstellaire object ‘Oumuamua’ in ons Melkwegstelsel terecht kwam, kon Loeb’s buitengewoon zelfverzekerde suggestie dat het waarschijnlijk van een andere beschaving afkomstig was, niet gemakkelijk worden afgewezen.

    De meeste wetenschappers waren het niet eens met die suggestie. Theoretische astrofysicus Ethan Siegel schreef in Forbes “Een schokkend voorbeeld van sensatiebeluste, slecht gemotiveerde wetenschap”. De meeste wetenschappers, behalve Loeb, nemen aan dat ‘Oumuamua een soort van rots is, of het nu een asteroïde is die honderden miljoenen jaren geleden uit een of andere ster is weggevaagd, of een ijzige komeet die door de interstellaire leegte dwaalt.
    Maar Loeb wijst erop dat het te snel beweegt voor een niet werkzame rots, wegzoemend van de zon alsof iets het van achteren aandrijft.

    “Het ergste dat me kan overkomen, is dat ik zou worden ontheven van mijn administratieve taken, en dat zou me nog meer tijd geven om me te concentreren op de wetenschap”, voegt Loeb toe.

    Bron: https://www.ndtv.com/world-news/harvards-top-astronomer-says-an-alien-ship-may-be-among-us-1988329

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.