26 april 2024

Ladderzatte student ontwerpt vliegtuig

Home Forums Astrocorner Ladderzatte student ontwerpt vliegtuig

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #71099
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Zijn identiteit houdt hij liever geheim. Mark, een student werktuigbouwkunde kwam ladderzat (van de rum en wodka mix-drankjes), na een nachtje doorzakken thuis. Hij greep zijn studieboeken en ontwierp een Ekranoplan. Dat is zo’n vliegtuig wat met hoge snelheid net boven het water vliegt (vrachtvliegtuig)

    Kamergenoot Keith Fraley, een 19-jarige student sofware engineer aan de Michigan Technological University was er getuige van.
    Een paar uur later begon Mark als een “halfgare” robot over zijn berekeningen van het ontwerp te vertellen.

    Mark kan zich er later niks meer van herinneren, maar denkt dat zijn ontwerp nog kan werken ook. Hij kijkt ernaar uit om zijn werk/ontwerp als een RC- model te bouwen.

    De volgende keer als Mark weer lazarus is staat, ‘genezen van kanker’ of het afronden van zijn ontwerp voor de Siemens NX als prototype in 3D print gepland.

    http://www.mirror.co.uk/news/world-news/student-designs-entire-aeroplane-drunk-6402722

    Extra:

    Rond 1967 vloog een Amerikaanse spionagesatelliet over de regio rond Gorki in de toenmalige Sovjet-Unie. De zoektocht naar strategische informatie leverde deze keer een verontrustend plaatje op.

    Op de foto was een enorm vrachtvliegtuig te zien, dat duidelijk nog moest worden afgemaakt. De romp was minstens twee keer zo groot als de vliegtuigen uit de Amerikaanse luchtvloot in die tijd, maar dan met een soort stompjes in plaats van de enorme vleugels die nodig zouden zijn om dit gevaarte in de lucht te houden.

    Aangezien de Koude Oorlog zo

    #71112
    Enceladus
    Deelnemer

    Interessant Monique! Ik had hier nog nooit van gehoord.
    En wodka is kennelijk de meeste effici

    #71117
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ik vraag mij af of zo’n brede vleugelboot, met de looks van een vliegtuig, wel echt een succes is. De besturing op ’t water heeft zo z’n haken en ogen, maar als gemotoriseerde ijsslee om veel vracht snel te vervoeren is het wel ok

    #71408
    Anoniem
    Inactief

    Ik had al een keer over dat vliegtuig gelezen. Volgens mij heeft er een artikel in de Wetenschap in beeld of Historia gestaan.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.