24 april 2024

“Mad” Mike Hughes is omgekomen bij lancering van zelfgemaakte raket

Home Forums Astrocorner “Mad” Mike Hughes is omgekomen bij lancering van zelfgemaakte raket

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #115955
    Monique
    Sleutelbeheerder

    “Mad” Mike Hughes lanceert zichzelf met zelfgemaakte raket om te bewijzen dat de aarde plat is, maar komt om bij crash.

    De Amerikaanse stuntman Michael Hughes (64) – ook bekend als “Mad” Mike Hughes en “Rocketman” – is zaterdag omgekomen toen hij zichzelf de lucht in schoot met een zelfgemaakte raket. Hij wilde met de lancering bewijzen dat de aarde plat is. Maar dat bekocht hij met zijn leven.
    Vier jaar geleden begon “Mad” Mike op plannen te broeden om zelf een raket te bouwen. Onder het motto “ik geloof niemand op zijn woord” wilde de zelfverklaarde ‘flatearther’ eens en voor altijd uitsluitsel krijgen over de vorm van onze planeet. “Denk ik zelf dat de aarde de vorm van een frisbee heeft? Ik geloof van wel”, liet hij verstaan in een video op Facebook. “Weet ik dat zeker? Nee. En daarom wil ik zelf de ruimte ingaan om het met m’n eigen ogen te zien.”

    In een gesprek met AP liet hij nog weten dat hij “het beu was dat mensen dachten dat hij niet zou durven”. “Ik vermande mezelf en heb het gedaan.”
    Nieuwe poging
    Zaterdag was het tijd voor poging nummer twee. Hughes wilde deze keer in de Californische woestijn met zijn stoomraket nog veel hoger geraken, 1.525 meter om precies te zijn. De lancering nabij Barstow werd gefilmd voor de nieuwe tv-serie ‘Homemade Astronauts’ van Science Channel.

    Helaas liep het al meteen mis. De parachute die ‘Rocketman’ tijdens zijn landing had moeten afremmen, schoot luttele seconden na opstijgen al open. Hughes zelf viel zonder parachute weer terug naar beneden en knalde hard op de grond. De man overleefde de crash niet.

    Bron: https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-mad-mike-hughes-lanceert-zichzelf-met-zelfgemaakte-raket-om-te-bewijzen-dat-de-aarde-plat-is-maar-komt-om-bij-crash~af9c0e53/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.