20 april 2024

MAVEN missie, tweede traject correctie is succesvol geslaagd

Home Forums Astrocorner MAVEN missie, tweede traject correctie is succesvol geslaagd

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #51759
    Monique
    Sleutelbeheerder

    (26-02-2014) Alles werkt naar behoren en Maven zal de bovenste atmosfeer van Mars onderzoeken om inzicht te krijgen in de processen die geleid hebben tot een groot verlies van de oorspronkelijke atmosfeer van Mars.

    Het ruimtevaartuig werd op 18-11-2013 gelanceerd en zal in september 2014 een baan rond Mars maken.

    http://mars.nasa.gov/news/whatsnew/index.cfm?FuseAction=ShowNews&NewsID=1610

    #51772
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Zo’n beetje tegelijk zal ook die Indische sonde bij Mars aankomen. Spannend!

    #51783
    Enceladus
    Deelnemer

    Yep, en kort daarna kon de bovenste atmosfeer wel eens een tijdelijke, maar tamelijk radicale verandering kunnen ondergaan dankzij de komst van Siding Spring.

    groet,
    Gert (Enceladus)

    #51785
    Enceladus
    Deelnemer

    O ja Monique, kun je de titel misschien nog even aanpassen?
    ‘Succesvol geslaagd’ is een pleonasme.

    groet,
    Gert (Enceladus)

    #51809
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Hoe dan, Gert? Succesvol geslaagd is dat niet in dit een twijfelgevalletje? Ik vind het niet echt een pleonasme.
    Iets hoeft niet succesvol te zijn maar t

    #51840
    Enceladus
    Deelnemer

    Hoi Monique, in mijn beleving betekent geslaagd dat het goed is. En succesvol is ook goed. Niet succesvol slagen, dat zou ik geen slagen durven noemen.

    groet,
    Gert (Enceladus)

    #51842
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ik vind het lastig om te zeggen wat goed en fout is, want het is een manier van interpretatie. Dit is een goed voorbeeld ervan.
    Ik hou het toch liever op wat er staat 😉
    MAVEN missie, tweede traject correctie is succesvol geslaagd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.