19 april 2024

Mystery 'orb'

Home Forums Astrocorner Mystery 'orb'

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #73048
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Mystery ‘orb’ spotted above the sun – but what on earth is it?

    A video of a mystery orb spotted hovering above the sun has gone viral as viewers have been speculating wildly about its origin.
    Melissa Huffman captured the footage at the Sanibel causeway in Florida.

    The footage has had more than 87,900 views since it was uploaded to YouTube on October 19.

    Melissa claims she was with a friend at the time, who also saw the mystery orb.

    https://youtu.be/0fauJsdt-kQ

    Ik denk aan een Sun dog
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sun_dogs

    #73067
    gert1904
    Deelnemer

    Dat is geen parhelion, oftewel bijzon. Bijzon(nen) staan op dezelfde hoogte als de zon, op ca. 20

    #73069
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ow, dan wordt het een ineens toch een stuk mysterieuzer. Reacties die voorbijkomen lopen uiteen van de Nibiru cataclysme tot een brandende rode dwergster en de lens flare (niet te vergeten)

    Ik vond dit nog over Atmospheric Phenomena

    http://www.gresham.ac.uk/lectures-and-events/atmospheric-phenomena

    #73105
    gert1904
    Deelnemer

    Volgens mij valt een “lens flare” af omdat het verschijnsel op dezelfde plaats ten opzichte van de zon blijft staan als de camera beweegt. Om dezelfde reden kan hot volgens mij geen “orb” zijn.

    Naast de zon en de “orb” zie ik nog twee vlekken in beeld. Verder zie ik het beeld hier slechts op de centrale 1/3 van mijn scherm. Links en rechts daarvan zie ik het beeld ook: vaag, en zo’n faktor 4 vergroot. Inclusief de twee vlekken.

    Ik zou denken dat er sprake moet zijn van spiegeling

    #73201
    gert1904
    Deelnemer

    Het filmpje is hierboven niet meer te bekijken: “Deze video is door de gebruiker verwijderd”.

    ??

    #73214
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ja Gert, ik was er al bang voor. Het viel mij al meteen op dat ik nergens het origineel kon vinden (met de 87,900 views) Ik heb het idee dat het origineel steeds wordt gekopieerd en door YouTube daarna weer wordt verwijderd. Wat daar achter zit (rechten ?) ik weet ’t niet.Ik heb deze link gevonden (waarschijnlijk ook binnen een paar dagen geblokkeerd)

    https://www.youtube.com/watch?v=c8msFnvPtcg (de slimmerik)

    Maar bij Mirror staat het er gewoon op (geen YouTube versie) Hmm, beheren ze nou zelf de footage van die Melissa (tegen een vergoeding)???
    Foei Monique. Mocht ik ooit iets spectaculairs filmen dan hoef ik er niet aan te verdienen.

    Mijn YouTube kanaal telt momenteel 2.257.108 weergaven. Dan krijg je allerlei opties aangeboden b.v. met reclames in je filmpjes te verdienen. Ik heb alles uitgeschakeld. Mails die me van alles aanbieden om nog meer kijkers te trekken… ik blokkeer ze.
    Al dat gedoe neemt mijn spontane creativiteit weg hahaha 🙂

    http://www.mirror.co.uk/news/world-news/mystery-orb-spotted-above-sun-6691256
    Ach ja (zucht)

    #73223
    gert1904
    Deelnemer

    Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat het nep is.

    Een paar dagen geleden heb ik met htk-middelen (wasknijpers, plakband, papier en een vlakke spiegel) geprobeerd een beeld van de Zon op een ruit te projecteren. In de positie tov de zon zoals in het filmpje (Ik denk dat Melissa dat zo gedaan heeft). Het beeld is niet lichtsterk genoeg. Als ik er een papiertje plak is het daarop wel zichtbaar Maar is het ook gelijk duidelijk als nep herkenbaar.

    Misschien lukt het met een holle spiegel?

    #73224
    Anoniem
    Inactief

    Het is mogelijk Nibiru een planetair object dat werd beschreven door de Amerikaanse schrijver Zecharia Sitchin. In zijn boek

    #73225
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Gert, ik denk dat ze dat wel buiten heeft staan filmen. Ze staat aan de rand van het water en dat zie en hoor je. Het geluid en de wind kloppen.
    Het moment waarop ze terugdraait van de maan naar de ‘reflectie’ orb van het zonlicht in het water, hoor ik de wind in de microfoon. Dat klinkt bij mijn digitaal camera ook zo omdat de microfoon niet bovenop maar voorop (bij de zoomlens) zit. Bij mijn Sony digitaal camera was dat beter, dat zat bovenop en had je veel minder last van de wind in je microfoon.

    Bij die fake UFO filmpjes wordt vaak door een raam naar buiten gefilmd en achter de filmer, in een gedimde kamer, met spotjes of andere gadget lampen die aan staan, wordt de boel in de maling te genomen.

    Het domste fake UFO filmpje wat ik ooit gezien heb was vanuit een rijdende auto door de ruit gefilmd. Er zat gewoon een wat grotere vogelpoep met kleine spetters erachter op de ruit. Het was een Hollandse familie en die zaten me toch een partij spannend te doen door met de camera heen en weer te gaan, in te zoomen etc. Stond de auto stil voor het stoplicht, dan gingen ze met de camera in/uitzoomen… Ging de auto rijden dan waren ze half in shock omdat de’UFO’s’ met behoorlijke vaart meeging (Duh)

    Maar ik heb ook wel goeie fakes gezien. Inclusief omhoog kijkende mensen in een drukke winkelstraat. Ja, als je met een paar man afspreekt om op een bepaalt moment omhoog te kijken en te wijzen, dan kan de ander het omhoog kijkend winkelend publiek filmen. Vervolgens richt je met de camera naar boven. Het liefst een heldere blauwe lucht met van die witte wolken her en der (dan kun je later de UFO erachter laten verdwijnen en tevoorschijn laten komen)

    Leuk om te zien, maar anderen gaan dat nadoen en is de lol ervan af.

    ———————————————————————————–

    Gert, om even terug te komen op de orb in het filmpje. Zou het hier om een fata morgana gaan? Ik bedoel dat het een luchtspiegeling is omdat de zon zo fel in het water schijnt?
    Ik vond een filmpje waar ook zoiets gaande is, alleen ietsjes anders.

    Ge

    #73227
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Haha, ik was eerder met mijn ‘orb’ dan 9forNews 😀

    #73228
    Anoniem
    Inactief

    Monique, ik heb het idee dat jij ufo filmpjes hier plaatst om er een verklaring voor te vinden. Klopt dat? Maar je moet accepteren dat niet alles verklaarbaar is. Het filmpje is niet uniek, het verschijnsel word vaker vastgelegd. Ik heb zelf een aantal keer een vreemd object zien vliegen maar ik ben niet gek. Het ufo fenomeen is echt!

    #73234
    Monique
    Sleutelbeheerder

    A Ik plaats geen UFO filmpjes hier (?)
    B Ik probeer wel fake UFO filmpjes eruit te pikken of ’te verklaren’
    C Dat 5% niet verklaarbaar is heb ik geen moeite mee.

    Grappig dat je dat idee hebt. Ik vind het hooguit boeiend hoe mensen op het ‘UFO’ fenomeen reageren (en op elkaar)

    De orb lijkt misschien mysterieuzer dan het is.

    Jij denkt dat het mogelijk planeet Nibiru is. Die was toch juist niet zichtbaar?

    Zecharia Sitchin is de vertaler van de Sumerische kleitabletten. Dat heeft hij op zijn manier ge

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.