18 april 2024

Sta ik ineens onverwacht voor Sterrenwacht Mercurius!

Home Forums Astrocorner Sta ik ineens onverwacht voor Sterrenwacht Mercurius!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #56830
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Vandaag gingen we even een wandelingetje maken in de Biesbosch. Ik was er nog nooit geweest en het moet er wel mooi zijn. Onder de bomen was het goed te doen. Wat een prachtig natuurgebied. Doet me een beetje denken aan de Rhoonse Grienden. Valt mijn oog ineens op het bordje ‘Sterrenwacht’.
    Ja, daar moet ik natuurlijk even een foto van maken. Eerst langs een soort meertje met zwemmende kinderen en een terrasje met parasolletjes. En daar stonden we dan, bij een weg en een bord ‘Nationaal Park De Piesbosch’ hihi.
    Die ondeugende mensen daar in Dordrecht toch 😉
    Zo op afstand denk ik die sterrenwacht te herkennen… Het is sterrenwacht Mercurius! Ik heb dat plaatje wel eens op Astroblogs zien langskomen.

    Harrie van Zijp nieuwe beheerder van volkssterrenwacht Mercurius


    Hoewel de deur open stond was de sterrenwacht eigenlijk gesloten. De meneer vertelde dat ze lekkage hadden en dat ze met het dak bezig waren. We kregen nog een folder mee en gingen weer verder op pad.

    Op de Biesbosch site stond een vaartochtje vanaf 12:00u op 22.07.2014
    Met deze temperaturen is het wel lekker op de boot met de wind door je haren. Mooi niet dus
    De boot lag stil 😀
    Filmpje:

    #57107
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Hoi Monique, ik zie nou pas dit berichtje. Leuk dat je daar zo onverwachts op de sterrenwacht stuitte. Wellicht dat je er binnenkort weer komt, maar daar zeg ik verder niets over, daar gaat Jan meer over melden. 🙂

    #57185
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Arie, je was vast al in vakantiestemming (of op vakantie)
    Weet je nog dat ik het plaatje van onze sterrenwacht een keer had gelinkt? Dat de Mercurius er wel een stuk beter uitzag en die van ons wel een lik verf kon gebruiken?

    Inmiddels heeft de sterrenwacht hier een opknapbeurt gehad en staat er weer pico bello bij. De sterrenwacht is denk ik 2,5 kilometer vanaf mijn huis (binnendoor) en heb er een foto van gemaakt.

    View post on imgur.com

    Foto Mercurius,

    View post on imgur.com

    Niks zeggen hoor, ik wacht rustig af 😉

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.