19 april 2024

Stadsgezichten van Dordrecht en Rotterdam in 1925 in kleur

Home Forums Astrocorner Stadsgezichten van Dordrecht en Rotterdam in 1925 in kleur

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #130356
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Op het YouTube-kanaal van Rick88888888 verschijnen regelmatig ‘opgelapte’ historische filmbeelden. Zo kwam ik bij toeval op fascinerende beelden van de Rotterdamse haven en Dordrecht in het jaar 1925. Oorspronkelijk zijn het zwart-witbeelden uit het archief van Beeld en Geluid. De beelden zijn prachtig bewerkt, echt heel goed gedaan. Het lijkt zelfs wel alsof een tijdreiziger met moderne apparatuur terug in de tijd is gegaan om te filmen. Wie weet is de software die gebruikt is ook wel geschikt om bewegende beelden van planeten en manen te verbeteren. Dat zou voor mij geen overbodige luxe zijn.

    De moderne Rotterdamse haven door mij gefilmd.

    #130361
    Arie Nouwen
    Sleutelbeheerder

    Leuk om die oude beelden te zien van Dordrecht en Rotterdam. Zeker als Dordtenaar werkzaam in Rotterdam zijnde. 😀 Jouw video van de haven van nu is ook leuk, Monique!

    #130366
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Ik denk dat Jan Brandt het ook wel zal aanspreken. Volgens mij zie ik de klokkentoren die tegenover zijn huis staat ook een paar keer in beeld. Gek idee dat daar misschien wel je opa en oma hebben rondgelopen (of zelfs in beeld zijn langsgekomen)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.