25 april 2024

Vroeger het Eurostrand, nu De Kempervennen

Home Forums Astrocorner Vroeger het Eurostrand, nu De Kempervennen

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #78954
    Monique
    Sleutelbeheerder

    Het is een lange tijd geleden (jaren 60-70) dat ik als kind/tiener met de familie op vakantie naar het Eurostrand ging. Het was daar leuk en van alles te doen. Mooie herinneringen aan warme zomers, halve dagen in de speeltuin, zwemmen in het meer, leuke zomerspelen die georganiseerd werden…
    Tegenwoordig heet het Center Parcs De Kempervennen.

    Ik was met manlief een paar dagen op stap. We verbleven in een hotel in Leende. Dat is in de buurt van Valkenswaard en Westerhoven. Toen we fietsen gehuurd hadden wilde ik toch eens richting het Eurostrand gaan. Daar aangekomen bij de slagboom had ik de medewerker enthousiast verteld over het Eurostrand van vroeger. Ook over de oude opnames die ik in een filmpje op mijn YouTube heb staan. Ik vroeg hem of wij daar mochten rondfietsen om wat nieuwe opnames te maken. Dat was geen enkel probleem.

    Zo gezegd, zo gedaan. Het filmpje is een mix geworden van oud en nieuw. Het meer en het bos eromheen waren nog wel herkenbaar, maar de rest…
    Ik vond het er heel erg mooi geworden. Voor kleine kinderen, jeugd en jongvolwassenen is er genoeg te doen (ook voor de ouderen)

    In de jaren 60-70 was het al een hele luxe dat er op deze camping een bowling, midgetgolf, speelhal (flipper- en schietkasten), grote speeltuin, waterfietsen, treintje, minitreintje, roeibootjes, kabelbaan en trampolines aanwezig waren. En niet te vergeten een disco voor de jeugd en een live muziekband op zaterdag in het grote restaurant aan het strand.

    Center parcs De Kempervennen heeft de luxe van toen ge

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.