29 maart 2024

You're not irrational, you're just quantum probabilistic

Home Forums Astrocorner You're not irrational, you're just quantum probabilistic

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #71466
    rudiev
    Deelnemer

    Een leuk stukje over gedrag en quantummechanica. Verklaart een hoop. 😉

    http://www.sciencedaily.com/releases/2015/09/150914114639.htm

    The next time someone accuses you of making an irrational decision, just explain that you’re obeying the laws of quantum physics. A new trend taking shape in psychological science not only uses quantum physics to explain humans’ (sometimes) paradoxical thinking, but may also help researchers resolve certain contradictions among the results of previous psychological studies.

    According to Zheng Joyce Wang and others who try to model our decision-making processes mathematically, the equations and axioms that most closely match human behavior may be ones that are rooted in quantum physics.

    #71467
    Enceladus
    Deelnemer

    “Schat, het ligt echt niet aan mij hoor en ook niet aan mijn hormonen. Het is gewoon een kwestie van quantum waarschijnlijkheden. Snap je?”

    😉

    groet,
    Gert (waarschijnlijk)

    #71500
    rudiev
    Deelnemer

    Het doet me een beetje denken aan een verhaal over een aziatisch man met zijn studenten. Er was iets voorgevallen en de man vroeg aan zijn studenten de waarheid te vertellen. De ene student vertelde dit en de andere dat en hun verhalen verschilde op sommige punten, maar geen enkele student loog. Hieruit blijkt dat wat de waarheid is per persoon kan verschillen en afhankelijk kan zijn van de beleving, de waarheid is relatief.

    #71501
    rudiev
    Deelnemer

    Het doet me denken aan een verhaal over een aziatische man en zijn studenten. Er was een keer iets voorgevallen en de man vroeg aan de studenten de waarheid te vertellen. De ene student vertelde dit en de andere student vertelde dat en hun verhalen verschilde opsommige punten. De studenten waren het oneens over wat nu de waarheid was, maar volgens de man was het allemaal de waarheid omdat elke van hun de realiteit op hun manier beleefd hadden en ze allemaal de waarheid spraken. Hieruit kwam voort dat de waarheid relatief is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.