Site pictogram Astroblogs

Mars One sluit deal met Endemol-dochter DSP voor TV-uitzendingen

De Mars One vestiging. Credit: Mars One / Bryan Versteeg

Gisteren (2 juni) is bekend geworden dat de organisatie van het Mars One project een deal heeft gesloten met Darlow Smithson Productions (DSP), een dochteronderneming van Endemol producties, om de selectie en training van de kandidaat-astronauten voor de Marsmissie wereldwijd op TV uit te zenden. Mars One wil in 2025 [1]Dat jaartal is al behoorlijk gaan schuiven. Toen Mars One in 2012 met z’n plannen kwam was het idee om al in 2023 vier mensen op Mars te zetten, nu is het dus 2025 geworden. vier mensen op Mars laten landen, die daar zullen wonen en die niet terug zullen keren naar de aarde. Ter voorbereiding zal al in 2018 een lander naar Mars worden gestuurd, in 2020 een rover en in 2022 maar liefst zes missies met lading. Meer dan 200.000 mensen hebben zich ingeschreven om mee te doen met de selectie voor de astronauten en daarvan zijn er nog 705 kandidaten over, inclusief drie Nederlanders. Men verwacht dat in 2015 gestart kan worden met de TV-uitzendingen van de verdere selectie. DSP is producent geweest van onder andere de volgende TV-producties:

  • The Mill (Channel 4)
  • Richard III: The King in the Car Park (Channel 4)
  • How to Build a Bionic Man (Channel 4 and Smithsonian Channel)
  • Earth From Space (NOVA and Discovery Canada)
  • ‘Hawking’ (PBS and Channel 4)
  • Dead or Alive (National Geographic Channels International Wild)
  • Nazi Megastructures (National Geographic Channel)
  • Neil Armstrong: First Man on the Moon (BBC Two)

Bron: Mars One.

Voetnoten

Voetnoten
1 Dat jaartal is al behoorlijk gaan schuiven. Toen Mars One in 2012 met z’n plannen kwam was het idee om al in 2023 vier mensen op Mars te zetten, nu is het dus 2025 geworden.
FacebookTwitterMastodonTumblrShare
Mobiele versie afsluiten